"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimecres, 31 d’agost del 2022

El "temasu" del dimecres. Ska-P - "El vals del obrero".

Demà sant tornem-hi! S'acaben les vacances i comença un nou curs escolar. A la mateixa escola. Prop de casa i de tutor de 3r. No puc dir que m'alegri de tornar a treballar, però no em queixo. He gaudit força de les vacances. He fet moltes coses i puc dir que he descansat força. Toca treballar i tinc la motivació necessària per encarar un nou curs. Nous alumnes, noves famílies, nous aprenentatges. Segur que deu haver molts treballadors més feliços que jo amb la seva feina, però també estic convençut que n'hi ha moltíssims molt menys feliços que jo. De moment. I que duri.

dilluns, 29 d’agost del 2022

Un dia de partit, al Camp Nou abonament vaig estrenar!!

Ahir es va disputar la tercera jornada de la lliga de futbol, i per fi, vaig estrenar el meu abonament al Spotify Camp Nou. Enguany, amb el meu germà hem llogat un parell de seients d'un company de feina del meu germà, a la segona graderia del gol nord. Una ubicació fantàstica per veure el futbol i a més a més sota cobert.

Al partit d'ahir que va enfrontar el Barça amb el Valladolid (4-0), va començar a una hora força correcte per ser diumenge (19:30), i les grades van presentar un ambient espectacular (83.000 i escaig espectadors), amb un bon grapat de guiris també. Em va acompanyar el meu nebot Noel, que també és un futbolero, tot i que no tan apassionat com jo.

Pel que fa al partit, el Barça va oferir un gran joc amb tots els jugadors aportant el seu granet de sorra tant a nivell ofensiu com defensiu. Cal destacar la punteria i l'ascendència del nou crac, Robert Lewandosky, que va marcar un parell de gols espectaculars, i va fer també un parell de xuts al pal. També van destacar els dos extrems, Dembélé i Raphina, que van crear molt perill per les bandes. I remarcar també l'actuació supèrbia de Balde al lateral esquerre, que fins fa poc ocupava indiscutiblement Jordi Alba, i que sembla que el jove jugador de la pedrera li ha guanyat de totes totes.

dissabte, 27 d’agost del 2022

Cambodjans.

Al mercat de Pursat

Al poble flotant de Kampong Luong.

Kampong Luong.

Rodalies de Kampot.

A l'illa de Koh Krong.

Illa de Koh Krong.

diumenge, 21 d’agost del 2022

10. Siem Riep - Cambodja.

Els darrers dies de la nostra estada a Cambodja els hem passat a Siem Riep, un dels destins imprescindibles del país per la seva mundialment coneguda zona de temples d'Angkor (Patrimoni Mundial de la Humanitat des del 1992), que va albergar la capital de l'imperi angkorià que va dominar gran part del sud-est asiàtic entre els segles IX i XV.

La joia de la corona era el temple hindú d'Angkor Wat (segle XII), el més gran de la zona, i segons diuen, el recinte religiós més gran del món. I que avui dia deu seu un dels centres turístics més visitats i fotografiats del planeta. Afortunadament, aquest any es veu que a la zona estan sobre el 20-30% del turisme pre-covid, i vam poder gaudir d'una visita no gaire massificada.

Degut a aquest descens del turisme, les autoritats de la regió van decidir regalar un dia de visita als que compraven l'entrada d'un dia al recinte, així que vam poder visitar diversos temples en un parell de dies, per no d'aturar-nos i quedar baldats en un sol dia.

Per accedir, el més habitual és contractar un servei de tuk-tuk que et porti per la zona, i ells ja t'ofereixen els recorreguts dels dos dies. El llarg i el curt, incloent la sortida del sol al temple d'Angkor Wat.

A banda dels temples, Siem Riep és una de les ciutats més modernes i netes de Cambodja, amb un nivell de vida més elevat. Val la pena sortir a passejar pel centre, a prop del riu, o pels jardins i voltants del palau reial on hi ha molta vida. El Pub Street, la zona de marxa, també és força curiosa i hi pots trobar molts locals (gent del país) de festa.

Aquí he tornat als massatges, ja que hi ha força oferta i bé de preus. Però només massatges de peus i cames. A veure si a la tornada a Bangkok faig un darrer de tot el cos amb oli.

dissabte, 20 d’agost del 2022

9. Battambang - Cambodja.

Battambang és una de les darreres grans ciutats cambodjanes abans de la frontera oest amb Tailàndia. Destaca per ser una zona de coves i ratpenats. Vam poder veure un espectacle únic amb la sortida, al capvespre, de prop d'1 milió d'aquestes bèsties a caçar. No paraven de sortir mai de la cova, i de fet, vam marxar del lloc sense veure sortir els darrers.

Un altre motiu per visitar Battambang són els voltants rurals de la ciutat. Els camps d'arròs i de tot tipus d'arbres fruiters, palmeres, arbustos i altres. Val la pena contractar un guia perquè et porti a llocs que ells coneixen.

Un altre dels entreteniments de la zona és pujar a un dels vagons tradicionals amb els que els locals transportaven productes del camp (arròs sobretot) fins a la capital, i també fins a Tailàndia. La línia la van construir els francesos i encara avui circulen combois de càrrega.

Arbre amb ratpenats a la part alta.

Un parell de bous sementals.

Figura de Battambang.

La cova dels ratpenats.

divendres, 19 d’agost del 2022

8. Pursat - Cambodja.

La següent parada en la ruta cambodjana ens ha portat a Pursat, la ciutat més petita on pararem, a unes cinc hores en bus des de Phnom Penh. Aquí hi farem un parell de nits, sobretot per anar a visitar el poble flotant de Kampong Luong, a la llera sud de l'enorme llac de Tonle Sap, que ocupa un bon tros de la zona central del país.

Aquest poble està compost, principalment, per gent d'origen vietnamita, i tenen la seva vida organitzada al voltant del llac, amb la majoria dels serveis de qualsevol poble (tendes, mecànics, escola, etc.), amb la diferència que les construccions s'aguanten damunt de l'aigua.

Una altra cosa que ens ha encantat, a banda del piscinot de l'hotel, és el mercat de la ciutat, on evidentment, la majoria dels locals van a fer la compra damunt la moto. I el temple del centre del poble també és digne de veure quan els monjos és reuneixen per fer algun ritual dels seus.

Fotos de boda a l'hotel on ens allotjàvem.

Escola del poblat flotant de Kampong Luong.