"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 6 de maig del 2022

Alcarràs.

 


Ahir vaig anar al cinema Catalunya a veure la pel·lícula de moda, l'aclamada i premiada "Alcarràs" de Clara Simón. Poques vegades he vist omplir la sala gran del cinema Catalunya, i encara menys per una pel·lícula catalana (i en català!). A la sessió de les 19:10 d'ahir es va omplir a vessar la sala i minuts abans de l'inici hi havia una bona cua de gent esperant adquirir una entrada.

Pel que fa a la pel·lícula he de dir que no em va decebre i que em va agradar molt. Una pel·lícula que mostra la realitat de la pagesia a casa nostra, en un poblet del Segria, amb les seves costums i peculiar forma de vida. La directora aconsegueix emocionar l'espectador amb la seva particular i encertada forma de fixar la càmera en els protagonistes i també en els paisatges, a banda d'aconseguir que els personatges siguin molt creïbles pel fet de no ser actors professionals, si no gent de la zona que són, pràcticament, tal i com apareixen a la pel·lícula.

En fi, dues hores de metratge que em van passar volant i que em van fer identificar en molts moments amb les vides dels protagonistes.

4 comentaris:

  1. Una bona estona per gaudir de cinema de la terra.
    M'alegro que s'omplís la sala.

    Bon dia, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens hem de felicitar que cinema fet en català ompli sales.

      Elimina
  2. Jo també vaig anar-la a veure. En VO, en català sense subtítols.
    És tan natural que sembla espontània, que no hi hagi un guió previ. Aquí rau la grandesa de la Carla Simón. El seu treball és posar-nos unes imatges i donar a veu als protagonistes de la terra ferma.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És fàcil identificar gent propera coneguda entre els personatges de la pel·lícula al ser una història molt local.

      Elimina