"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 1 de juny del 2013

Rigau i Wert, dues cares de la mateixa moneda.


Es fa ressò el diari El País de la queixa de l'ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat per la pèrdua de places escolars públiques. Resulta que el Departament d'Ensenyament es dedica a tancar aules de les escoles públiques per mantenir-ne a les escoles concertades, tot i la voluntat majoritària de les famílies afectades d'escolaritzar els seus fills a la pública. I no és una qüestió de manca d'espai a les escoles públiques, si no de la voluntat del Departament de continuar donant vida a les concertades.

Trobo indignant que el Departament tanqui grups d'escoles públiques per mantenir el negoci de les concertades, a costa dels perjudicis que aquest fet comporta per a moltes famílies que tot i no desitjar portar als fills a la concertada, veuen com el Departament no els ofereix cap altra alternativa. Amb l'agreujant que haver de portar els fills a la concertada suposa unes despeses extres en forma de quotes diverses que no existeixen a la pública. I tenint en compte les dificultats econòmiques de moltes famílies en els temps que vivim, l'estratègia dels responsables educatius del govern, em sembla roí i fins i tot denunciable. No es deure de les administracions públiques el fet de garantir una educació pública (i de qualitat) a tots els ciutadans?

Em fa molta ràbia comprovar com la Consellera Rigau aprofita els atacs a la immersió lingüística i les picabaralles competencials amb el ministeri espanyol per desviar l'atenció d'altres temes tant o més importants que aquests, i dels quals a penes se'n parla, es debat o s'opina. En el fons, l'ideari educatiu dels partits que representen la consellera Rigau i el ministre Wert tenen més en comú del que ens volen fer creure. I m'atreviria a dir que la Rigau i el Wert són les dues cares d'una mateixa moneda, amb l'única diferència dels seus sentiments nacionals (conservadors, catòlics, elitistes, i classistes).