"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 14 d’abril del 2016

Visca la República Catalana (1.931)!!!

El President Macià dirigint-se a l'audiència des del balcó de la Generalitat a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.



























Avui es compleixen 85 anys de la proclamació de la República Catalana per part de Francesc Macià. Esperem que la pròxima proclamació tingui una mica més d'èxit i de trajectòria que aquella...

dimecres, 13 d’abril del 2016

El "temazo" del dimecres. Bad Manners - "Can Can".




Els Bad Mannes compleixen enguany 40 anys en actiu, que es diu aviat. En fa 35 van treure l'àlbum "Gosh it's... Bad Manners", on incloïen un dels seus temes més populars i de més èxit en les llistes dels hits del moment, aquesta peça instrumental del "Can Can". Pura diversió i rauxa desenfrenada de la banda londinenca. Aquest estiu tindrem l'oportunitat de tornar-los a veure per terres catalanes, al festival Barna'n'Roll al Poble Espanyol. A moure els malucs!!!

dilluns, 11 d’abril del 2016

Una estrena molt especial.

2d8f al Portal de l'Àngel de Barcelona. (Foto: Castellística).

Ahir els Minyons vam actuar a la tradicional jornada castellera del Portal de l'Àngel organitzada per la colla degana de la ciutat comtal, els Castellers de Barcelona. Vam completar la millor actuació del que va de temporada amb el 3d8, el 2d8f, el 4d8 i el pilar de 6. Tant la torre com el pilar era la primera ocasió que els portàvem a plaça, i es van executar de forma més que correcta.

Em va alegrar especialment l'estrena del 2d8f, ja que s'estrenava d'aixecadora la filla d'un amic, el Marc. Després d'uns anys sense venir per la colla, l'any passat va tornar per la insistència de la seva filla, l'Abril, que ahir va demostrar que porta això dels castells a la sang. Sense immutar-se va anar grimpant i es va col·locar aixerrancada perquè la Paula, que també s'estrenava d'enxaneta, pogués coronar el castell. Puc arribar a imaginar l'emoció (i els nervis) dels pares davant d'aquest moment tan especial... Bravo per elles!

divendres, 8 d’abril del 2016

Pòlonia: 10 anys de sàtira política i d'humor a la catalana.



Ahir els del Polònia van fer un programa especial per commemorar el 10è aniversari del programa en antena. Amb col·laboracions especials de polítics i altres personatges que apareixen o han anat apareixent al llarg d'aquests anys. Es nota les dots actorals dels polítics. Han de convèncer encara que no creguin el que diuen...

Especialment simpàtica, al meu entendre, va ser l'aparició de l'expresident Montilla, juntament amb el seu imitador, en Sergi Mas. No s'ha caracteritzat mai l'expresident per ser l'"alegria de la huerta", i per aquest mateix motiu, feia especial gràcia veure'l actuar com a còmic.

dijous, 7 d’abril del 2016

El paller de tot l'any (Sant Lloreç del Munt i Serra de l'Obac).





























Vistes del Paller de tot l'any i Montserrat més al fons des de prop de la Font de la Pola.

dimecres, 6 d’abril del 2016

El "temazo" del dimecres. The Shadows - "Apache".


The Shadows va ser una banda anglesa de rock'n'roll originària de Londres que va tenir cert èxit a les dècades del 60 i 70. El principal èxit de la seva carrera artística és aquest "Apache", un tema instrumental de bella factura, enregistrat l'any 1960.

dimarts, 5 d’abril del 2016

Montserrat Venturós, alcaldessa de Berga (CUP), amb un parell...






















L'Alcaldessa de Berga, Montserrat Venturós, s'ha negat avui a declarar davant del jutge d'instucció de Berga, on havia estat citada en qualitat d'investigada per delicte electoral per no haver despenjat la bandera estelada del balcó de l'ajuntament tal i com havia requerit la junta electoral en les passades eleccions autonòmiques i generals.

Davant dels mitjans, a les portes del jutjat, l'alcaldessa ha dit: “Avui no declararé, desobeiré per la independència, per coherència amb el dret a desobeir que és l'eina que ha escollit la CUP per defensar els drets civils i socials dels independentistes davant l'embat dels tribunals espanyols. Desobeiré, sense por, per obeir el mandat del poble i no dels tribunals espanyolistes”.

Visca els i les alcaldesses valentes d'aquest país. 

#Desobediència
#Insubmissió
#Independència