"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimecres, 4 de novembre del 2020

El "temazo" del dimecres. Kortatu - "La familia Iskariote".

 

Fa un parell de dies se celebrava el 35è aniversari de la publicació del primer llarga durada dels irundarres Kortatu, de nom homònim al de la banda. Un disc amb 13 temes on barrejaven estils com l'ska, el punk i l'oi, cantats en castellà i euskera. Un dels millors àlbums de la història de l'ska-punk que va popularitzar al grup basc internacionalment, fent-los tocar en directe arreu d'Europa i d'Amèrica del sud.

Com m'hagués agradat veure aquesta banda en directe. Vaig sentir alguns dels seus temes tocats en directe per la banda que va continuar a Kortatu, Negu Gorriak, però m'hagués agradat viure un concert de finals dels 80's amb tot el repertori ska-punk dels Kortatu.

dimarts, 3 de novembre del 2020

Un castell ben dalinià a Les Fonts de Terrassa.

 
















Fa un parell de dissabtes vaig anar a fer un volt amb la bici de muntanya des de Terrassa cap a Rubí i de tornada vaig fer un tram seguint la llera de la riera que travessa les dues ciutats vallesanes, la riera del Vallès, passant pel davant d'un castell força misteriós i curiós. Es troba al barri de Les Fonts de Terrassa, i fa més de 50 anys que està en construcció. El seu propietari, que fins fa poc vivia dins del castell, és Jacint Garcia, un col·leccionista a qui se li va ocórrer la idea de fer un habitatge diferent per guardar les seves peces d'art i va anar aixecant un castell d'aire medieval, però amb una barreja d'estils força daliniana.

De fet, cercant per internet no he vist notícies recents al voltant del propietari del castell. Pel que vaig poder veure en passar pel costat, sembla com si encara s'hi estigués treballant, però no us sabria dir. En tot cas, si mai passeu a prop de Les Fonts, o conduïu per la nacional que uneix Terrassa i Rubí, feu una ullada a la vostra dreta que el veure-ho. I diria que anant de Rubí a Terrassa en el tren dels FGC, el podreu veure a la vostra dreta. De fet, queda molt proper a l'estació de Les Fonts.

dilluns, 2 de novembre del 2020

Un altre dia dels morts viu.

 












Doncs això, que ja sóc un any més gran, i com qui no vol la cosa ja he arribat als 45. I mira si en va de ràpid el temps... El rellotge del temps va cada any més ràpid. Una mica com els rellotges de sorra aquells que a mesura que queda poca sorra a la part de dalt sembla que baixi més ràpidament. En fi, que no ser si alegrar-me o posar-me a plorar. Bé, com diria el Peret, sempre millor "reir que llorar"...

dissabte, 31 d’octubre del 2020

Fidel a les tradicions.

 
















Us ho he dit algun cop que cada dia m'agraden més les castanyes? És probable que ja n'hagi fet algun post en aquest bloc, però gràcies a la meva desmemòria doncs en torno a parlar com si no us ho hagués explicat mai. M'agrada aquesta època de l'any, especialment pel fet que puc coure castanyes i menjar-me-les de postres amb un xarrup de moscatell. Un plaer pels sentits. I no només pel gust, sinó per l'olor quan les cous i l'olor del moscatell, el tacte i l'escalforeta quan les peles, i no em direu que no és una obra d'art veure-les al plat amb la seva forma única.

Visca la castanyada i visca les castanyes! Amb moscatell, evidentment!!

divendres, 30 d’octubre del 2020

Un matí al ple de l'ajuntament.

 














Una de les coses positives (o no) d'aquesta pandèmia ha estat el fet d'haver-se expandit l'ús de les noves tecnologies digitals a tots els nivells, des de l'àmbit professional, al de les relacions socials. Qui no se'n recorda de les reunions d'amics a través de plataformes com el Zoom, el Meet, o amb les videotrucades del Wattsap al principi del confinament? 

Avui, per casualitat, mentre consultava el Twitter, he vist l'anunci de l'inici del Ple Municipal de Terrassa a través de Youtube, i m'hi he connectat. No recordo haver estat presencialment a cap ple municipal. Sí que recordo ser al saló de plens de l'ajuntament en algun acte dels Minyons, i amb alumnes d'un parell d'escoles de la ciutat on he treballat, fent la visita a les instal·lacions de l'ajuntament que la canalla acostuma a fer quan cursa 3r de primària. Però seguir un ple en sí, diria que no ho havia fet mai. Gràcies a la Covid ja puc dir que sí que he vist algun ple de l'ajuntament algun cop a la vida. Evidentment, no l'he seguit fins al final.

dijous, 29 d’octubre del 2020

Que venen els russos!!!

 













Aquests espanyols se superen dia a dia. Quan penses que ja no poden caure més baix ni fer més el ridícul, surt un jutge i et demostra el contrari. Ara s'han tret del barret una suposada conxorxa catalano-russa per a l'enviament de 10.000 soldats russos a Catalunya per ajudar-nos a fer la independència, a canvi diuen d'una base estratègica a la Mediterrània... per flipar!

Fins i tot l'ambaixada russa a Espanya va fer un comunicat en to de befa, via Twitter, fent esment a la notícia i afirmant que no serien 10.000, sinó 1.000.000. Haha.

El que no fa gaire gràcia tanmateix, és el seguit de detencions que va fer la Guàrdia Civil ahir a persones, entre les quals diversos empresaris, vinculades amb l'independentisme. S'hi barregen diverses acusacions entre trames de corrupció, finançaments il·legals de la causa independentista, o relacions internacionals per la secesió. Tot molt rocambolesc i, molt probablement, com de costum, dirigit a reprimir l'independentisme per atemorir-lo i desactivar-lo, tal com va passar amb moltes altres detencions prèvies que han acabat en res.

dimecres, 28 d’octubre del 2020

El "temazo" del dimecres. Bordón 4 - "Golpes de taberna":

 

Els Bordón 4 van néixer a Barcelona l'any 1978 i van estar en actiu fins a finals dels 90's. Van gaudir de bona fama i d'èxits comercials a la dècada dels 80's participant en les bandes sonores de pel·lícules com "El Vaquilla", o "Perros Callejeros". Van tornar a reunir-se i a gravar entrada la segona dècada del present segle, passant de 4 a 3 integrants. Malgrat moltes de les cançons giren al voltant del món de la delinqüència, les drogues, o l'amor, aquesta que us presento, inclosa a l'àlbum "Nuevos caminos", és un cant contra la injustícia social, la pobresa i el patiment dels que no tenen res.