"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 6 de juliol del 2023

Establiments històrics que baixen la persiana.

 

Els darrers dies hem sabut que diferents establiments històrics de la ciutat han anunciat el seu tancament: Farràs (instruments musicals, inaugurada el 1916); Gusi (papereria, complements de carnaval, etc., fundada el 1927); Perfumeria Neus (del 1964); Fleca Torres (des de 1917).

Sembla que en l'era de l'internet, el petit comerç de proximitat ho té molt complicat per sobreviure. Ni tant sols els comerços amb locals propis que no paguen lloguer són capaços de fer front a la baixada de vendes deguda a l'increment de les compres per internet. 

No em puc (vull) imaginar com seran les ciutats del futur, però sembla clar que cada dia hi hauran menys comerços de venda de productes. Potser acabaran substituïts per establiments de restauració i de serveis, o directament per habitatges... En tot cas, al meu entendre és una llàstima que es perdi de forma tan accelerada el paisatge urbà que havíem conegut, i aquelles persones (famílies) que portaven els negocis i formaven part del teixit social del barri.

dimecres, 5 de juliol del 2023

El "temassu" del dimecres. Huapachá Combo - "Johnny Cara de Zulú".

 

El passat divendres els terrassencs vam poder reviure els mítics concerts de la banda local Huapachá Combo, en un concert especial de retrobament amb membres d'aquesta banda amb alguns de La Salseta del Poble Sec i l'Orquestra Plateria. El cert és que les veus i l'energia no són les mateixes, però les ganes de passar-ho bé i de reviure vells temps van suplir les mancances vocals. Un dels darrers temes que van tocar va ser aquest, que feia molt de temps que no escoltava però que en el passat m'havia fet un fart de escoltar-lo.

dimarts, 4 de juliol del 2023

Gaudint la Festa Major.

 


Doncs hem passat uns dies de festa al carrer, concerts, àpats i trobades amb amics. He tornat a ballar un capgròs el divendres a la descoberta del capgròs de l'any, que enguany (i ja en van 44 capgrossos) ha estat per la científica i professora de l'UPC, Núria Salán. Ho vaig fer amb el meu nebot com a parella de ball, l'Únai, i també hi havia la neboda Èlia com a membre del cau, que formen el gruix de balladors del grup de Nans.

Pel que fa als concerts, destacaria el del divendres nit a la Plaça Vella, amb les Orquestres per la Llibertat, amb membres de les històriques orquestres Huapachá Combo, La Salseta del Poble Sec, i l'Orquestra Plateria); la veteraníssima Orquestra Principal de la Bisbal, també a la Plaça Vella el dissabte. Els Reggae per Xics del dilluns al Parc de Vallparadís, i el concert d'El Pony Pisador per tancar els concerts al centre ahir dilluns al vespre. Boníssims.

Orquestres per la Llibertat.


Els Reggae per Xics.

El Pony Pisador.


divendres, 30 de juny del 2023

Ja és aquí, ja ha arribat. Bona Festa Major!

 

Potser no és la més popular, ni la més tradicional, ni la més espectacular, ni la que porta els millors artistes... però és la nostra!

Podeu veure els actes en aquest enllaç:

https://festamajorterrassa.cat/

dijous, 29 de juny del 2023

Els Capgrossos de Terrassa rebutgen ballar amb els regidors de VOX.

 


Els joves de l'Agrupament Escolta Torrent de Les Bruixes de Terrassa va fer públic un manifest recentment, exposant la seva negativa a fer ballar els Capgrossos amb els regidors de VOX durant el ball de plaça del diumenge de la Festa Major a la sortida d'ofici (tots els regidors de l'ajuntament fan un parell de balls amb els Nans i un més amb els balladors de l'Esbart). No volen ser còmplices de la normalització de la presència d'un grup feixista a les nostres institucions. 

Jo he estat cap del cau a Terrassa (de fet, actualment hi va una neboda), he ballat els Capgrossos per Festa Major, i em fa sentir molt orgullós que el jovent que ara tira del carro hagi pres aquesta valenta decisió. No volem ballar amb feixistes!!

dimecres, 28 de juny del 2023

El "temassu" del dimecres. Ladilla rusa - "Princesas".

 

Els catalans Ladilla rusa són un dels grups referents per al col·lectiu LGTBI+ que avui celebra el dia de l'orgull. Aquest dissabte els montcadencs seran a la Festa Major de Terrassa, al Parc de Vallparadís, fent moure l'esquelet a la parroquia. Aquest tema, i el videoclip, va com anell al dit per a un dia com avui.

dilluns, 26 de juny del 2023

Reobre el Gavatxons!

Foto: Canal Terrassa.
 

 

Aquest matí ha tornat a obrir les portes al públic el mític frankfurt Casa Vallès del carrer Gavatxons (l'autèntic i original), tot just un mes després del seu sobtat tancament a causa de la manca de subministrament de gènere. Pel que sé, l'empresa que els subministrava la carn va decidir deixar de fer-ho, i han hagut de trobar un nou subministrador a Valls.

És una petita notícia en l'esfera internacional, però una de les notícies més esperades de l'any per a molts terrassencs, i més tenint en compte que el proper cap de setmana comença la Festa Major, i que el Gavatxons és un dels llocs de parada fixes per fer un mos.