"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 6 de gener del 2017

Cavalcada de reis a Terrassa.


Ahir els carrers del centre de Terrassa van tornar a omplir-se de gom a gom per a rebre a la comitiva dels Mags d'Orient. Tinc entès que és l'acte més multitudinari dels que es fan a la nostra ciutat. Milers d'infants, molt ben acompanyats ni que sigui per un dia, s'apropen al pas de les carrosses per a saludar els Mags i els seus patges, i per a recollir algun dels milers de caramels que aquests reparteixen.

Des de fa gairebé un segle, el Centre Social Catòlic s'encarrega d'organitzar aquesta cavalcada. És de lloar la implicació (desinteressada?) de tanta gent al llarg de tots aquests anys. M'agradaria de cara a futures edicions veure alguns negres "naturals" més entre els integrants de la comitiva. Crec que a Terrassa hi ha suficients persones d'aquest color de pell com per estalviar-nos maquillatge i impostura. Potser no n'hi ha gaires de la classe social dels membres de l'entitat organitzadora que es puguin sufragar les despeses per poder formar part de la comitiva, però estic convençut que amb la col·laboració (desinteressada?) de tots els patrocinadors que es publiciten durant l'espectacle, aconseguirem populartizar encara més aquesta festa tan entranyable.








dijous, 5 de gener del 2017

Estimulants exemples. Robert Marchand.


De tant en tant, els mitjans de manipulació ens ofereixen alguna notícia d'aquelles que ens emocionen i ens fan veure les coses amb una mica més d'optimisme i esperança. El cas del Robert Marchand, un ciclista francès de 105 anys, és un d'aquests. Ahir aquest veteraníssim esportista va tornar a pujar a la seva bicicleta per recórrer 22'54 km. en una hora i establir un nou rècord de longevitat en la pràctica esportiva.  

Això sí que és una autèntica fita, i no guanyar medalles, campionats i premis.

Robert, el deixant de la teva bici ens marca el camí!!!

dimecres, 4 de gener del 2017

El "temazo" del dimecres. Ebri Knight - "Sàvia i rebel"


Els Ebri Knight són un grup d'Argentona, al Maresme, que fan una fusió de música celta i folk amb tocs de rock i punk. Els seus concerts són festa pura i transmeten molta energia des de l'escenari. Des del seu inici l'any 2004 ja han tret 3 àlbums. Aquest tema és del seu segon àlbum titulat "La palla va cara" de l'any 2013.

dimarts, 3 de gener del 2017

Fontsere: un cartellista per la llibertat. (1916-2007).


Demà es compleixen 10 anys que ens va deixar el cartellista català Carles Fontseré (Barcelona, 1916 - Girona, 2007), que va col·laborar activament amb el bàndol republicà en l'elaboració de cartells propagandístics per a mobilitzar els antifeixistes. Va patir l'exili i fins i tot va passar pel camp de concentració de Saint Cyprien a França. L'any 1973 va tornar a viure a Catalunya. Rebé la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya l'any 1985.












dilluns, 2 de gener del 2017

Ciutat de les Arts de València.


Assumiràs la veu d'un poble,
i serà la veu del teu poble,

i seràs, per a sempre, poble,
i patiràs, i esperaràs,

i aniràs sempre entre la pols,
et seguirà una polseguera.

I tindràs fam i tindràs set,
no podràs escriure els poemes

i callaràs tota la nit
mentre dormen les teues gents,

i tu sols estaràs despert,
i tu estaràs despert per tots.





























No t'han parit per a dormir:
et pariren per a vetllar
en la llarga nit del teu poble. 
 
(Fragment de "Propietats de la pena" de Vicent Andrés Estellés).

diumenge, 1 de gener del 2017

Brindo per un feliç 2017!!























Brindo per un any amb més bons que mals moments; per la independència de la meva nació; per fer castells encara més difícils; per continuar fent quilòmetres amb la bici, a peu o nedant; pels bons àpats; per la cultura en general; i per l'amistat i la família. 

dissabte, 31 de desembre del 2016

GRÀCIES.


Moltes gràcies als que heu estat al meu costat (literalment o moral) en algun moment al llarg del 2016 que deixem.

Un any que ha anat claríssimament de pitjor a millor, igual que l'anterior.

I si he decebut a algú, ho sento. No ho sé fer millor.

Gràcies de tot cor!!