"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 27 de desembre del 2020

Vaccí, vaccí, vaccí guanya al Covid!!!



Aquest matí han començat a subministrar-se a Catalunya les primeres dosis de la vacuna de les farmacèutiques Pfizer i BioNtech contra la Covid. La residència Feixa Llarga de l'Hospitalet de Llobregat ha estat el primer centre de Catalunya on s'ha subministrat la vacuna. 

Haurem de confiar en la ciència per tal de combatre el maleït virus que porta gairebé un any donant pel sac i trastocant les nostres vides. Tant de bo les vacunes siguin eficaces i aviat poguem recuperar una mica la "normalitat" en les nostres vides.

Canya a la Covid!!

dissabte, 26 de desembre del 2020

Vers de Sant Esteve.

 
















Una pedra enmig del camí

va mostrar-me el meu destí,

que era rodar i rodar.


També em va dir un viatger

que no cal arribar el primer,

però que s'ha de saber arribar. 


Amb calés o sense

faig el que em sembla,

a la merda aquesta llei.


No tinc ni dona ni feina

ni ningú que em toqui l'eina

però continuo pedalant.


divendres, 25 de desembre del 2020

Un Nadal especial.

 

Enguany havia de celebrar Nadal viatjant per terres xilenes, però la covid ho ha impedit, de la mateixa manera que ha impedit les trobades familiars multitudinàries a casa les tietes, o amb la família més propera (germans, pares, nebots). Així doncs, aquí em teniu, un 25 de desembre solet a casa i la mar de tranquil. Aquestes dates tenen un simbolisme extraordinari, i m'agrada mantenir les bones tradicions, però el cert és que prefereixo continuar trobant-me molts més anys en endavant, un cop s'hagi controlat aquest virus, que fer-ho enguany tant sí com no i que algú emmalaltís.

dijous, 24 de desembre del 2020

Primera visita a Sant Salvador de les Espases.

 
















Abans-d'ahir vaig fer una excursioneta pels límits del Vallès Occidental fronterer amb el Bages i el Baix Llobregat. Vam fer la ruta que va de l'estació de trens de Vacarisses Torreblanca fins el refugi de Sant Salvador de les Espases. Una ruta moderada amb uns paisatges espectaculars que em van sorprendre molt gratament. Jo que estic acostumat als espectaculars paisatges de Sant Llorenç del Munt, em vaig quedar força astorat dels bellíssims escenaris d'aquesta zona per a mi, fins abans-d'ahir, desconeguda.

Les vistes del massís de Montserrat i de la serra de Sant Llorenç del Munt i de l'Obac t'acompanyen un bon tros de la ruta, i també hi ha unes vistes magnífiques de la part més occidental del Baix LLobregat (Olesa de Montserrat, Esparreguera, Collbató) i de la part més occidental del Vallès Occidental (Vacarisses, Rellinars).

El refugi de Sant Salvador de les Espases està força ben conservat. Hi ha un parell de taules llargues amb bancs clavats a terra, i una llar de foc per escalfar-se o cuinar. Nosaltres vam coincidir amb un grupet de joves d'Olesa que havien fet nit al refugi amb màrfegues i sacs. La veritat és que no vam trobar gaire gent per la ruta.

Camí de les pilotes. Sortint de l'estació vam trobar un munt de pilotes de tennis.

La vacarissana ens va acompanyar els primers metres de la ruta.


Sant Salvador de les Espases.

Interior del refugi.

Panoràmica des del refugi en direcció al mar.



dimecres, 23 de desembre del 2020

El "temazo" de dimecres. Obeses i Jove Orquestra Simfònica de Barcelona - "The show must go on".

 

Brutal versió d'aquest clàssic dels Queen, arrenjada i amb lletra referent a la Covid, dels Obeses amb l'acompanyament de la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona. No m'interessa gaire l'espectacle televisiu de la Marató, i penso que han de ser els governants el qui administrin bé els diners dels contribuents per tenir un sistema de salut de qualitat, però he de reconèixer que em va agradar saber que els Obeses farien l'acompanyament musical de l'espectacle. Són un gran grup, i no han renunciat a la llengua per tal de tenir més èxit comercial. Xapó.

dilluns, 21 de desembre del 2020

El rei espanyol ja ha de venir secretament a Catalunya.

 













Felipe i Letizia han estat avui a Barcelona per entregar el premi Cervantes al poeta català Joan Margarit. El viatge llampec s'ha fet sense publicitat de cap mena per evitar les tradicionals mobilitzacions que s'organitzen cada cop que el borbó ve a visitar la colònia. Una llàstima, ja que què menys que poder expressar-li la nostra opinió al cap de l'estat a qui paguem el sou. En fi, com a mínim em queda el consol de saber que el borbó sap, de sobres, que no és benvingut a Catalunya i prefereix fer-ho d'amagat.

diumenge, 20 de desembre del 2020

Messi iguala Pelé.

 











En el partit de lliga d'ahir al Camp Nou del Barça contra el València (2-2), l'argentí va marcar el gol que obria el marcador del partit, i que es convertia en el seu 643è gol amb la samarreta blaugrana (en 16 anys), igualant d'aquesta manera el registre que Pelé havia establert amb la samarreta del Santos l'any 1974 (en 18 anys al club), que era, fins ahir, el rècord absolut d'un jugador amb un mateix club. Aviat Messi es convertirà en el màxim realitzador en un mateix club de tota la història. O rei Leo.