"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 27 de juny del 2011

La volta a Catalunya en 80 hores i caiguda del globus a Cornellà.


Aquest pont de Sant Joan que vaig iniciar el passat dijous, ha estat una mena de "volta a Catalunya" en poc menys de 80 hores. El viatge va començar dijous amb parada a Valls per celebrar-hi la revetlla de Sant Joan, començant amb castells, i acabant amb música, beure, ballaruga, xerrameca i demés fins a altes hores. L'endemà després dels mirar-me els castells de la Joves i la Vella des de la distància i amb la ressaca corresponent, vaig marxar cap a Guissona, a la festa del casament del Litus i l'Amaia, en un lloc molt maco del poble que s'anomena font de l'estany on hi celebren cada any la popular bacanal romana. Hi feia una rasca considerable tot i que aquest ha estat un cap de setmana calurós. L'endemà vaig tornar a Terrassa a descansar una mica i a la nit vaig anar fins a Girona a veure un concert del festival Etnival, amb un grup mexicà mític, els Molotov. El viatge va acabar ahir diumenge a Cornellà on tocava fer castells, ja que no vaig tenir ni valor, ni forces per pujar a La Patum de Berga com altres anys.

Els castells d'ahir van ser com una caiguda del globus en el que he estat pujat tots aquest dies, i on també viatjàvem molts minyons fins ahir al migdia. Quina patacada! Això ningú no s'ho esperava. Dues caigudes el cap de setmana anterior a la Festa Major, que ens fan perdre moltes de les il·lusions creades. Descartem el 3d10fm ja que ahir només el vam poder carregar (i dos carregats de 4 indica que alguna cosa falla), tornem a patir pel 4d8p que ahir va tornar a sortir creu i no vam poder ni carregar, i ens mirem el 2 amb desconfiança perquè belluga més que la compresa d'una coixa. Sort que encara ens queda el pilar, i aquest castell apunta a poder apuntar-nos algun "gamma extra" el proper diumenge. Qui ho diria. Sembla el món al revés. Minyons amb un pilar de traca i mocador, i uns troncs que fan figa.

Doncs a alguns els semblarà una bogeria, però jo cada dia tinc més clar quin és el castell top per aquesta temporada, i té forma de pilar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada