"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 18 d’octubre del 2013

Albert Pla: "Esclar que penso que em fa fàstic ser espanyol, i aquest matí encara més"


Em sembla que a partir d'ara, el sabadellenc Albert Pla ho tindrà difícil per treballar fora del territori català, o catalanoparlant... Fent amics l'Albert...


(notícia apareguda a l'edició digital del diari Ara d'ahir dijous)

El cantautor Albert Pla hi torna: "Esclar que penso que em fa fàstic ser espanyol, i aquest matí encara més", ha dit aquest migdia en declaracions a RAC1 després que el teatre Jovellanos de Gijón hagi decidit suspendre un concert seu per les declaracions que va fer al diari 'La Nueva España'. "A mi sempre m'ha fet fàstic ser espanyol, i espero que li passi el mateix a tothom. M'agradaria que els catalans fóssim independents i que a Gijón s'estudiés el català per collons, com ens passa a nosaltres ara", va afirmar Pla en l'entrevista, publicada aquest dimecres.  

Avui, a RAC1, Pla ha admès que, si arriba a saber "que armaria aquest 'pollu'", no hauria fet les declaracions "ni boig". "Es veu que sí, que no els ha agradat", ha comentat. Però ha afegit: "Jo això ho he dit sempre, sempre he maleït els Borbons i l'Església i he dit que era una merda ser espanyol, no veig ara per què [s'han d'enfadar]".

Pla ha afegit, però, que ningú li ha comunicat encara que el concert, previst per al 25 d'octubre, s'hagi suspès. El consell d'administració del teatre Jovellanos es reunirà divendres per aprovar la suspensió de l'actuació. L'equip de govern de l'Ajuntament de Gijón, de Foro Asturias –el partit de Francisco Álvarez-Cascos–, plantejarà que se suspengui el concert després que el PP hagi sol·licitat la rescissió del contracte signat amb l'artista.

El cantautor de Sabadell ha afirmat que ja està "acostumat a la censura". Concretament, ha dit que TV3 li va "censurar" el seu primer vídeo i que ha patit tota mena de marginacions per les seves cançons.

El músic ha afegit que el dia de la Via Catalana "no hi vaig anar perquè estava cantant en castellà al Poble Espanyol en una festa xarnega". "Olé!", ha exclamat tot seguit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada