"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 12 de gener de 2014

Interessant article de Josep Pradas sobre la relació entre les idees didàctiques d'A.S. Neill i Howard Gadner.


Navegant per la xarxa vaig trobar-me aquest interessant article de Josep Pradas, llicenciat en Filosofia i professor interí, autor del blog "Filosofía para la buena vida". A l'article relaciona les idees educatives del fundador de l'escola de Summerhill, A.S. Neill, amb les idees del creador de la teoria de les intel·ligències múltiples, Howard Gardner.

Molt resumidament, compara la visió tradicionalista de l'escola que es basa en la idea de forçar els alumnes a aprendre, en contrast amb la visió d'aquests dos autors basada en respectar els interessos d'aquests. Un, A.S. Neill, partidari de deixar que l'alumne sigui l'únic responsable de dirigir els seus interessos quan i cap on vulgui, i l'altre, Gardner, partidari de que el docent proporcioni a l'alumne experiències que desencadenin el seu interès per aprendre.

Personalment, sóc molt més Neillista que Gardnerià.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada