"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 17 de desembre del 2018

Sergi Perelló: "Per a construir la República cal un sindicat que sigui republicà".


















No deixa de ser curiós que a Catalunya, on prop del 50% dels adults es declaren independentistes, els principals sindicats de treballadors continuïn sent CCOO i UGT, sindicats d'obediència espanyola i molt poc sensibles amb la lluita de tants catalans pel dret a l'autodeterminació. En altres nacions històriques com el País Basc, Galícia o Andalusia, els principals sindicats són sobiranistes. Per què no a Catalunya? Què esperen els treballadors independentistes/sobiranistes per afiliar-se a un sindicat com l'I-CSC que els representi? Jo ja ho he fet, i confio que tots aquells que pensin que des del sindicalisme també es pot defensar el país, acabint donant el pas.

Us deixo una interessant entrevista de Vilaweb al portaveu i vicesecretari general del sindicat, Sergi Perelló, on explica el creixement constant de l'I-CSC, i alguns dels fronts de lluita oberts.

2 comentaris:

  1. Després de ser 25 anys a CCOO, el 2007 em vaig donar de baixa per afiliar-me a la Intersindical CSC. El 2011 i el 2015 vaig ser a les llistes de les eleccions sindicals. Sempre molt avall, mai vaig ser elegit.

    ResponElimina