"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 29 de gener del 2019

"No deixeu que els nens se'ls apropin".























Com a educador i com a ateu, no hi ha res que em faci més fàstic i ràbia que les notícies d'abusos sexuals a menors comesos per religiosos, com els casos denunciats els darrers dies a l'Abadia de Montserrat. Pel que sembla, un monjo, ja mort, es va aprofitar de diversos menors del grup d'escoltes de l'Abadia. Els feia tocaments entrant a les seves cambres i introduint-se als seus llits.

Per si no fos prou repugnant el fet, penso que té l'agreujant de tractar-se d'una persona religiosa que predica l'amor a Déu i a l'evangeli. Com pot una persona fer-se passar per cristià i alhora caure en pecats tan greus? Quina mena de cristianisme és aquest?

No és la primera vegada que surten a la llum pública escàndols com aquest, d'abusos a menors per part de treballadors de l'església catòlica, i tanmateix, no s'aprecien grans moviments dins la institució eclesiàstica per acabar amb aquesta xacra. Penso que no hi ha prou amb el penediment i les disculpes, i que cal fer canvis profunds per evitar aquestes tendències d'alguns religiosos. Una bona manera seria que s'acabés d'una vegada per totes amb el celibat dels monjos, i amb la repressió sexual institucional que pateixen.

7 comentaris:

  1. Vaig conèixer personalment el Germà Andreu. Sortosament no dic "conèixer" en el sentit bíblic de la paraula. Parlo de finals dels 60 i principis dels 70 quan jo era escolta quan tenia 15 i 16 anys, però no pas de Montserrat. Tenia amics de l'agrupament que hi pujaven a fer "servei".
    Un d'ells em va confessar que el germà Andreu una nit entrà a la seva cel·la i va abusar d'ell. Ho explicava a la colla, i un altre company va declarar: a mi també m'ho va fer.
    Ara que s'ha destapat tot, un tercer amic ha explicat que amb ell també ho va intentar. Estem davant d'un veritable depredador.
    I els altres monjos diuen que no en sabien res? Per favor!!

    ResponElimina
  2. Xavier, tenia la premonició que tu podies haver estat escolta, però no que arribés al nivell de proximitat que expliques amb l'assumpte. El cert és que fa anys, l'escoltisme estava molt més vinculat a la institució eclesiàstica que avui dia. Jo també vaig ser cap d'agrupament a Terrassa, però no teníem cap lligam ja amb l'església.
    També t'he de reconèixer que els mossens més propers amb què he tractat eren bones persones. El mossèn de Can Anglada Lluís Bonet que va ser mossèn de la Sagrada Família de BCN, i el mestre de religió a l'institut, el Manel Seliva, que a banda de professor era un sindicalista radical d'esquerres i molt bona persona. Per sort, les ovelles esgarriades són una minoria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La cançó "CORVUS" del darrer disc dels Pets, escrita pel Reig i interpretada pel Gavaldà és il·lustrativa:
      https://www.youtube.com/watch?v=H4GLqvQmJWw

      Elimina
    2. I la lletra és genèrica o parla d'algun cas concret?

      Elimina
    3. Sembla que parla del capellà de Constantí? No ho sé segur.

      Elimina
  3. Sobre aquest tema ja pots imaginar que penso com tu, però em costa tant imaginar-m'ho que em quedo sense paraules.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em venen al cap algunes paraules gruixudes...

      Elimina