"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 15 de gener del 2019

"Sobreviviendo a Escobar".



A les darreres vacances d'estiu a Colòmbia em vaig interessar força per la història dramàtica del negoci del narcotràfic, i dels anys duríssim de guerres salvatges entre càrtels de la droga, paramilitars, guerrilles, exèrcit i policia. Em vaig comprar un parell de llibres allà, i un era aquest "Sobreviviendo a Pablo Escobar", escrit pel principal sicari del cap de caps del càrtel de Medellín, John Jairo Velásquez "Popeye". Està basat en la seva experiència a les presons de Colòmbia després de la seva entrega voluntària a les autoritats. 23 anys de presó en diferents condicions i sempre rodejat d'altres assassins, amics o enemics.

Ara fa uns dies que vaig acabar el llibre i navegant per internet vaig descobrir que hi havia una sèrie televisiva colombiana basada en els fets que explica el llibre. El meu primer pensament al saber que la producció era colombiana va ser que no devia ser de gran qualitat, ja que encara tinc a la memòria els culebrots sud-americans que passaven en alguns canals espanyols en horari de sobretaula... Tanmateix, havent vist dos episodis, puc dir que m'he enganxat a la sèrie i ja tinc ganes de veure'n més. Realment, els colombians són els que millor poden plasmar a la petita pantalla les barbaritats que narcotraficants, parmilitars, policies corruptes i demés van dur a terme en aquells anys, i que malauradament, encara avui passen.

2 comentaris:

  1. Respostes
    1. La d'Escobar? Diuen que eren tants els què el cercaven, que podria haver estat qualsevol: militars, paramilitars, càrtels rivals, policia, guerrilla, DEA...

      Elimina