"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 23 de novembre del 2021

La loteria.

 

Vincent van Gogh, 1882, Die Staatslotterie.

Quan era petit, el meu avi patern, el iaio Pedro, cada any, a finals de desembre un cop celebrat el sorteig de la loteria espanyola, la qual mai ens tocava, ens deia les mateixes paraule: "Este año no nos ha tocado, pero si dios quiere el año que viene tampoco". A mi em feia gràcia la manera com ho deia tot i que no acabava d'entendre el significat profund de les seves paraules.

Ara que sóc gran i tinc una miqueta més de criteri, entenc millor aquelles paraules sàvies. La família del meu pare sempre han estat molt units i no han tingut mai desavinences per qüestions de calés. No són pocs els casos de famílies trencades arrel de conflictes per qüestions econòmiques (herències, uns que tenen més que altres, els que guanyen molt i els que guanyen poc, premis que enriqueixen a uns i no a tots i són motiu d'enveges i allunyament....)

Penso que en matèria econòmica és preferible tenir el just i necessari per anar fent, sense penúries evidentment, que no pas tenir-ne masses i que acabi portant problemes. Sóc de l'opinió que no és més ric aquell qui en té més, sinó aquell que menys en necessita. I és per això que els premis de loteria no em treuen el son. Prefereixo viure com fins ara, sense grans limitacions ni tampoc grans dispendis, que no pas que em surtin els bitllets per les orelles i que se'm comencin a apropar interessats de tota mena.


I aquesta és la meva humil aportació al Relats Conjunts del mes de novembre.

8 comentaris:

  1. Cert que la gent s'estima més viure amb tot el que necessiti que amb problemes per tenir massa diners, però no sempre és així. Malauradament hi ha molta gent que no arriba ni a mitjans de mes.
    Bona aportació, Risto.

    Aferradetes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Malauradament és així. Hi ha qui no té tot el què necessita.

      Elimina
  2. Es un bon consell !. Els diners no tenen amics... ;)
    Salut !.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ni donen la felicitat. Ajuden, però també poden complicar-la.

      Elimina
  3. M'apunto a l'actitud d’aquest avi i d'aquest net! Un relat molt bonic!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Malauradament, la vida gira al voltant dels diners. No cal complicar-la més del compte.

      Elimina