"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 17 de febrer del 2024

50 anys d'un partit històric: Real Madrid - Barça (0-5).

 

El 17 de febrer del 1974 el Barça, liderat per l'holandès Johan Cruyff, va derrotar el Real Madrid a domicili per 0-5. Un resultat contundent que van immortalitzar La Trinca amb aquesta cançó mítica. Un autèntic himne que representava molt fidelment el sentiment de molts catalans davant l'humiliació a l'etern enemic i equip-estat de l'estat que ens oprimeix des de fa segles. Segur que aquell dia molts catalans van acabar amb la part interna del colze ben vermella.

4 comentaris:

  1. Els més finolis aixecaven la mà, movent el cinc ditets.👋🤭

    Bon dia, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehe, afortunadament aquest resultat s'ha tornat a repetir un parell de cops que jo recordi i també vaig poder fer el gest.

      Elimina
  2. Igual que el dia que van matar Kenedy que els que ho van viure recorden on eren i que feien, diuen que els barcelonistes recordem exactament què fèiem al moment que vam saber el 0-5
    Jo estava tornant amb autocar d'esquiar al Port del Comte. Prop de Manresa, a una aturada a la Gasolinera "El Lleó" (que aleshores encara tenien un lleó de veritat, viu a dins d'una gàbia) un company ho va escoltar al bar i m'ho va dir. D'entrada no m'ho vaig creure.
    (Per cert, que bons eren La Trinca)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carai quines acècdotes que expliques. Haha, un lleó de veritat a un bar!!! Efectivament, La Trinca va marcar més d'una generació amb la seva música i el seu humor.

      Elimina