"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 9 de març del 2024

Mor Akira Toriyama, creador de Bola de Drac.

 


Ahir m'assabentava de la mort, el passat 1 de març, als 68 anys, d'Akira Toriyama, dibuixant japonès creador de diversos personatges de còmic d'estil manga, que es va convertir en sèries d'animació molt populars internacionalment, com ara Bola de Drac o Dr Slump.

TV3 va estrenar la mítica sèrie Bola de Drac el febrer del 1990, i malgrat aleshores jo ja tenia 14 anys, recordo que m'hi vaig enganxar de ple, i vaig estar seguint-la algunes temporades.

4 comentaris:

  1. Jo les veia de tant en tant pel meu fill.

    Bona tarda, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que el teu fill té un bon record de la sèrie.

      Elimina
  2. Comprenc que aquests dibuixos han estat la companyia a l'infantesa de molta gent. A mi em va agafar gran, i a casa s'ho mirava ma filla.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per a la meva generació, els dibuixos animats japonesos d'Anime van suposar un nou món d'aquest gènere.

      Elimina