"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 1 de setembre del 2017

912: "Ni oblit, ni perdó".

 
Una piedra
En el camino
Me enseñó
Que mi destino
Era rodar y rodar.

Todo pasa y todo queda,
pero lo nuestro es pasar,
pasar haciendo caminos,
caminos sobre la mar.
  
En el mundo pues no hay mayor pecado
Que el de no seguir al abanderado;
No, a la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe...

Los caminos de la vida
no son como yo pensaba
como los imaginaba
no son como yo creia 
los caminos de la vida
son muy dificil de andarlos...

Enterrem la nit,
enterrem la por.
Apartem els núvols que ens amaguen la claror.
Hem de veure-hi clar,
el camí és llarg
i ja no tenim temps d'equivocar-nos. 


dijous, 31 d’agost del 2017

Manipula que algo queda.

Periodistes unionistes al servei del govern de l'estat. Enric Hernández és el primer per l'esquerra (foto: Sergi Alzcázar)

























Avui El Periódico que dirigeix el manipulador de notícies, i vergonya de la professió, Enric Hernández ha publicat una falsa nota que suposadament hauria enviat la CIA (ni més ni menys) al cos dels Mossos d'Esquadra on l'advertia de la possibilitat real d'un atemptat a la Rambla de Barcelona al llarg dels mesos d'estiu. El Conseller d'interior, Joaquim Forn, i el Major dels mossos, Josep Lluís Trapero, han sortit en roda de premsa per desmentir la notícia i per lamentar la guerra bruta que estan duent a terme alguns mitjans contra el govern (i el poble finalment) català a causa del procés d'independència.

Tinc l'esperança que quan aconseguim convertir-nos en una República independent, a alguns d'aquests periodistes manipuladors i mentiders els podrem jutjar per les seves accions i per què no, engarjolar. 

#Periodismebrossa

#EnricHernándezdimissió

dimecres, 30 d’agost del 2017

El "temazo" del dimecres. 9Son - "Enxaneta".


Avui que és Sant Fèlix, un tema casteller dels catalans 9Son, grup que fusiona la rumba amb els sons llatins.

dimarts, 29 d’agost del 2017

Per què es diuen equidistants quan són espanyolistes?

Jordi Évole, un català equidistant... però contrari a la independència sobretot.



















Diguem qui et paga i et diré com penses...

La Sexta / El Periódico: manipulació de la bona. Contra Catalunya tot s'hi val.


dilluns, 28 d’agost del 2017

Contra radicalismes i supremacismes: convivència i igualtat d'oportunitats.






























Aquests dies estem tots plegats (alguns més que altres) força consternats pels tràgics esdeveniments de la passada setmana a Barcelona i Cambrils. S'ha parlat molt al llarg dels dies posteriors als atemptats de les motivacions dels joves terroristes, i de les causes de la seva radicalització fins a l'execució fatal d'aquests crims execrables i, fins a cert punt, tenint en compte l'entorn on vivien, incomprensibles.

Es tractava de joves (de 17 a 20 anys) de nacionalitat marroquina i residents a Ripoll, alguns fins i tot nascuts aquí, i escolaritzats aquí. Molts no s'expliquen, i es pregunten, com és possible que persones que viuen entre nosaltres i que han estat educades en els valors que compartim tots plegats, hagin pogut actuar d'aquesta manera, amb tant d'odi i brutalitat, contra tantes persones innocents.

Personalment, com a educador, i sense conèixer absolutament res dels processos educatius pels què van passar els joves abans d'acabar convertits en terroristes, vull pensar que no devien ser gaire diferents de la resta dels joves del poble, i que com la majoria dels escolars catalans, van rebre tutories per parlar del bé i del mal, del respecte, la convivència, la tolerància, la pau, la guerra, etc., etc.

¿Fins a quin punt pot una sola persona, en aquest cas un imam, contrarestar la tasca docent d'anys i anys, i convèncer a un grup nombrós de joves, perquè acabin convertits en éssers carregats d'odi i disposats a fer un mal tan gran? ¿Què ha fallat al sistema perquè nois ja d'edat adulta s'hagin deixat convèncer per un mostre com aquest? Entenc que es pugui manipular a un nen de deu anys o de dotze, però a joves ja en la majoria d'edat... em costa molt d'entendre.

M'agradaria que m'expliquessin com de natural era la convivència dels joves terroristes amb la gent autòctona de Ripoll. Quants bons amics catalans i d'altres cultures tenien. Si practicaven esport amb gent de tota mena, o si sortien a fer el volt barrejats com feien a l'escola. Si trobaven feina o si podien continuar els estudis. Si patien exclusió o se sentien marginats...

Se'm fa molt difícil imaginar que un jove musulmà pugui acabar cometent els crims que van cometre (o voler cometre) els joves de Ripoll, si conviu feliç, de manera fraterna i en igualtat d'oportunitats amb els autòctons i amb la resta de conciutadans, tinguin la creença religiosa i la cultura que tinguin.

diumenge, 27 d’agost del 2017

Les vostres polítiques, els nostres morts.
























Ahir es va celebrar al Passeig de Gràcia de Barcelona, la manifestació de rebuig als atacs terroristes de la setmana passada a Barcelona i Cambrils. Segons la guàrdia urbana, prop de mig milió de persones van sortir al carrer a solidaritzar-se amb les víctimes i a cridar que no tenim por davant dels que volen fer-nos-en. A banda d'aquests clams, també es van poder veure i escoltar altres missatges dirigits als responsables principals de l'actual clima de terror global, aquells que s'han dedicat a fer negoci a costa del patiment i la mort de molts innocents arreu del món, i que encara van tenir la barra de participar a l'acte com si no tinguessin res a veure amb aquest drama que patim. 

No sou benvinguts!

P.S.: Ah, i per als que patien per la instrumentalització de la manifestació per part dels independentistes, vaig veure que es van esforçar a repartir banderes espanyoles, suposo, per mantenir l'esperit d'unió... (ironia).

dissabte, 26 d’agost del 2017

No instrumentalitzar...

























Ei, que diuen alguns mitjans de (in)comunicació espanyols i autoritats diverses, que no hem d'instrumentalitzar la manifestació contra el terrorisme d'aquesta tarda a Barcelona, per reivindicar que en una Catalunya independent estaríem molt més segurs i preparats contra possibles atacs terroristes, i no seríem acusats de col·laboradors dels terroristes, o directament de terroristes...