"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 23 de febrer del 2013

Esmorzar a la Mola, per trepitjar la neu caiguda aquesta passada matinada.

Camins cap a dalt de la Mola.

Aquest matí m'he llevat ben d'hora, ben d'hora, per anar a trepitjar neu a Sant Llorenç del Munt. Bé, potser no tan d'hora, tan d'hora, ja que quan he començat a caminar, m'he adonat que hi havia altres excursionistes que havien estat més matiners que jo. Tanmateix, crec que m'he llevat prou tard com per poder apropar-me en moto sense perill als dipòsits de Matadepera, ja que uns quants cotxes ja havien fet la feina de netejar la capa de neu que s'havia acumulat a l'asfalt, que no era molta. Tot i així, no he pogut arribar fins on jo desitjava amb la moto, ja que les darreres rampes a Matadepera, no estaven tan netes com el camí previ, i he decidit aparcar la moto uns metres abans del punt de sortida habitual. A partir d'aquell punt, he iniciat la marxa i ja m'he trobat carrers totalment coberts de neu, i difícilment practicables per un vehicle sense cadenes.

L'hipnòtic trajecte pels emblanquinats camins que m'ha dut fins a dalt de la Mola han estat un preludi magnífic per l'esmorzar de forquilla que m'he fotut al restaurant de dalt: una botifarra de bolets que se sortia per les dues bandes de les dues llescotes de pa de pagès que l'acompanyaven, i un porronet de vi negre per no ennuegar-se i fer tirar avall. Tot això a l'escalfor de la llar de foc i les tres o quatre estufes de gas que anaven a tot drap.

Avui per no variar, m'he tornat a trobar un bon grapat d'amics, coneguts i/o saludats pels camins a La Mola i al restaurant: a l'antic propietari de la llibreria "El Cau ple de lletres" que esmorzava en solitari just a la taula del davant meu; a una excompanya d'escola que treballa al restaurant; al Francesc Xavier, un excompany d'escola que treballa a la mateixa escola que jo fent extraescolars; a l'Oriol Cardús dels Minyons; i a l'Oscar González, també dels Minyons, que pujava corrent des de Terrassa! Quin crac!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada