"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 9 de novembre del 2014

9N 2014: una jornada i una data per recordar.

Registrant als participants ahir a la mesa 6616U a l'IES Terrassa.
Emocionant. Ahir em vaig despertar més d'hora de l'habitual d'un diumenge per anar a fer de vocal en una mesa en el procés participatiu convocat pel govern català. Només arribar a l'institut on m'havien assignat em vaig trobar una munió de gent solidària mostrant el seu suport i la seva protecció (per si de cas...) a tots els voluntaris que anaven arribant per portar a terme la tasca assignada.

A l'IES Terrassa hi havia prop de 20 taules de votació (ui perdó, participació!), amb dos vocals i un president per taula. Al voltant de trenta suplents es van quedar sense mesa però alguns es van quedar a donar un cop de mà amb la logística del dia. Hi havia a més diversos coordinadors, gestors de mesa, professionals del centre, etc. Vaja, un munt de gent implicada en la causa. I en la democràcia.

Les escenes emotives que vaig poder presenciar al llarg de la jornada són múltiples. Des de gent gran amb moltes ganes d'introduir la papereta i recordant els anys de lluita antifranquista, a vailets acompanyant als il·lusionats pares i fent-se fotos, moltes fotos, amb la papereta i l'urna. Cues llarguíssimes que envoltaven l'edifici de l'institut, i els sonors aplaudiments a l'hora d'obrir l'institut per iniciar la jornada.

A la meva mesa van ser 604 participants, dels quals 533 ho van fer pel sí sí, 47 pel sí no, 7 pel no, 6 pel sí a seques, 3 en blanc, i 8 de nuls o "altres". 

Al final hauran estat prop de 2'5 milions de participants (amb els vots de l'estranger i els que s'acumularan en els propers dies a les diverses delegacions del govern arreu de Catalunya), que tot i tractar-se d'un succedani de "referèndum", no està gens malament.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada