"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 7 de juny del 2015

Donde dije digo, digo Diego.

4d9f a Cornellà. (Foto: Diari Ara).
Fa gairebé un any vaig publicar aquesta (desafortunada per molts, lloada per pocs) entrada on comparava l'actitud col·laborativa d'algunes colles en contrast amb l'actitud més competitiva d'altres basant-me, únicament i exclusiva, en la predisposició a fer pinya a les colles amb qui es comparteix i/o competeix (a gust de cadascú) plaça. Alguns em van dir que cada colla i cada casteller tenia tot el dret del món a fer el que li vingués de gust a l'hora d'apropar-se o no a la pinya d'una altra colla. Només faltaria. Crec que jo també tinc el dret a opinar del que m'agrada i no m'agrada del món casteller. Dic jo...

En tot cas, avui recupero aquell escrit, perquè gairebé un any després d'aquells fets l'agenda castellera ha volgut que els Minyons ens retrobéssim, a la mateixa diada, a la mateixa plaça, amb aquells a qui vaig criticar durament i de forma maldestre molt probablement. I avui us he de reconèixer la meva satisfacció ja que només puc escriure paraules d'agraïment per la colla Jove de Tarragona que ha col·laborat en gran mesura perquè els Minyons poguéssim completar els castells que hem portat a plaça (3d9f, 4d9f, 2d8f, pd6). Molt probablement, sense la seva ajuda (i, evidentment, la dels amfitrions, els Castellers de Cornellà), algun d'aquests castells no l'hauríem intentat. Què ha canviat a la CJXT perquè d'un any a l'altre hagin passat de (gairebé) no fer, a fer pinya? Hauré d'investigar...

Per altra banda, crec que avui toca fer autocrítica per algunes actituds i fets que no ajuden a donar una bona imatge de la nostra colla. Primerament, no crec que calgui celebrar el segon 4d9f de la temporada, anant justos d'efectius, amb el popular càntic del "lolololo". I mira que jo l'he cantat moltes vegades, però crec que no cal abusar, i s'ha de saber triar les ocasions. Entenc que molta gent nova a la colla gaudeix molt d'aquests moments, però cal educar-los per tal de no crear mals rotllos innecessaris amb la resta del món casteller. I entenc que ningú l'ha cantat per ofendre, però hi ha moments i moments.

En segon lloc, personalment m'hagués estalviat els 4 pilars de cinc de comiat. Sé que hi ha molta canalla que si no fa aquests pilars no pujaria mai, i que molts dels que abnegadament van als assaigs de pilars tenen el seu moment de glòria en aquestes ocasions. Però també hi ha dies i dies. I crec que avui no era el dia. Jo, ras i curt, només faria aquests extres a plaça pròpia. I em sap greu pels que només pugen en aquests pilars, però jo tampoc pujo i ja no em queixo.

Per cert, que pel que fa a la resta de castells, la CJXT ha fet el 7d8, el 4d8 i el 5d8, mentre que els Castellers de Cornellà han acabat amb el 5d7, el 7d7 i el 4d7p.

1 comentari:

  1. Sobre el tema de la cançoneta, dir que quan formava part de la Colla sentia una gran vergonya quan la cantàveu. Ara, que ja no en formo part, només sento vergonya aliena, cosa que resulta més fàcil de pair. Tanmateix, crec que és un tema que perjudica la imatge de la Colla, però també la de la ciutat a la que representa, i que ja va sent hora de fer un pensament. Els que la canten -o els que la canteu-, us hauríeu de plantejar què sentiríeu si això ho fes una colla rival en una situació similar però a la inversa. Vosaltres mateixos, però a mi és un tema que sempre m'ha fet molta pena, i sé que no sóc l'únic.

    D'altra banda, és simptomàtic que una colla que està travessant un moment tècnic fantàstic, amb possibilitats reals d'aconseguir èxits enormes ben aviat, tingui problemes per reunir gent per a fer un 4x9f a Cornellà. Però vaja, no espero cap autocrítica. Com sempre, la culpa és dels que no venen -això ja li ho deien a la Lloca, ara fa 26 anys, i el problema persisteix-.

    ResponElimina