"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 8 d’agost del 2017

Perú dia 16: Puno.

Catedral de Puno.

Aquesta matinada a les 5 he arribat a Puno des de Cusco. El bus de Cruz del Sur era molt còmode i molt segur ja que tenen terminal pròpia i un cop dins del bus passa un treballador de seguretat a gravar-te en vídeo al teu seient. Un autocar de dues plantes amb totes les comoditats com si es tractés d'un avió (pantalla interactiva, menjar, manta, coixí). Millor perquè el seient es reclina uns 145 graus. 

A l'arribada no m'ha costat gens trobar un taxi per anar fins a l'hotel reservat per "Booking". 4 soles el viatge, i a la recepció de l'hotel només hi havia un paio dormint a un sofà i la tele encesa. He esperat una estona a un sofà fins que el paio s'ha despertat i m'ha acompanyat fins la meva habitació. He comprovat la baixada de temperatura respecte a Cusco i a dins del llit m'ha costat entrar en calor.

He descansat un parell d'horetes i m'he aixecar per anar a esmorzar i visitar la ciutat. He entrat al mercat central que tinc a trenta metres per fer un cafè amb llet (2 soles, de 6 a 10 a Cusco) i m'he menjat l'entrepanet que m'havien donat al bus. La ruta per Puno no ha estat excessivament fatigosa ja que els atractius no són gaires i estan tots molt propers. El rovell de l'ou és el carrer peatonal i comercial Jr Lima que uneix les places de Armas i Manuel Pino. Com la de Cusco, la Plaza de Armas de Puno és bastant gran i potser aquesta té un ambient més de poble amb molta gent xerrant i parant als bancs o a una ombra.

M'he arribat fins al mirador del Cóndor des d'on es veuen unes vistes espectaculars de la ciutat i del llac Titicaca. Per arribar-hi he hagut de superar els 617 graons que t'hi porten. A dalt, la figura gegant d'un cóndor s'impossa. Realment valia la pena la pujada.

Baixant m'he trobat un restaurant de cuina tradicional i he demanat un plat de "chicharrón de lechón" que anava acompanyat de diversos tipus de patata (dolça, negra, deshidratada, etc.). Un gaudi.


Pati d'una casa colonial.

Dones a la Plaza de Armas de Puno.

El mirador del Cóndor i part dels seus 617 graons.

Vista de Puno i el llac Titicaca des del mirador del Cóndor.

Chicharrón de lechón amb diferents tipus de patata i amb choclo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada