"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 19 d’agost del 2017

Perú dia 27: Lima a tot color.


Avui he sortit a fer el volt pensant que em quedés alguna cosa interessant per veure a la capital del país, però amb poques expectatives de sorprendre'm gaire. Tanmateix, la fortuna m'ha somrigut ja que m'he trobat, per sorpresa, un passacarrers amb diverses comparses carnavalesques de les que surten a les festes de per aquí. N'hi havia un bon grapat, però demà n'hi haurà moltes més segons he vist anunciat en cartells pel centre de la ciutat.

Per arribar fins al centre, avui no he pecat de passerell i en comptes d'anar amb un dels busos que fan les rutes urbanes congestionadíssimes, m'he anat fins a l'avinguda on hi ha el "metropolitano", un bus més gran i còmode que els altres, que fa les funcions de metro o tramvia, tot i que en format autobús. Té carril propi i estacions com si fossin de tramvia, i creua la ciutat de dalt a baix. Per 2'5 soles per trajecte m'he estalviat prop de 40 minuts de retencions. Sort que un limeny em va informar del tema...

A banda de la cercavila de comparses he pogut descobrir alguns edificis i places que no havia vist els primers dies d'estada a la capital. Malauradament, avui no havia agafat la càmera de fotos i ho he hagut de fer tot amb el mòbil, que no és el mateix, però en fi, els documents hi són com a mínim...

Interior de l'església de la Merced.




















Edifici municipal a la Plaza de Armas.




















Maria Elena Moyano, activista social i feminista assassinada pel grup terrorista Sendero Luminoso l'any 1992.




















A Lima també hi ha barri xinès.




















Església just darrera del palau del Congrés.




















El Congrés i la figura del "libertador" Simón Bolívar.































































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada