"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 24 d’abril del 2018

El català, llengua comuna.


Magnífica campanya de la Plataforma per la Llengua per promoure l'aprenentatge i l'us del català. Malauradament, encara estem lluny de poder viure plenament en la nostra llengua a casa nostra, i hem de seguir treballant per a aconseguir-ho. Tanmateix, sembla que hi ha persones a Catalunya que no senten el català com a llengua pròpia i, fins i tot, el menystenen. Jo, ja fa uns quants anys que utilitzo bàsicament el català, encara que se m'adrecin en castellà, però al meu entorn encara em trobo amb molts catalanoparlants que canvien immediatament quan se'ls dirigeixen en castellà.

4 comentaris:

  1. És xulo el vídeo i està molt bé la gent que hi surt. Diversa i de molts àmbits. La llengua és un element cohesionador se'ns dubte, per això alguns l'ataquen tant. Jo també faig servir el català com a primera opció, i no la canvio encara que em contestin en castellà, si no és que la comunicació és un problema. De vegades costa, però paga la pena l'esforç de no canviar. El que em sembla clar és que no podrem viure plenament en català fins que no tinguem la república consolidada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Efectivament. Malauradament, no viurem plenament en català si no som república, bàsicament perquè als governants espanyols no els fa cap gràcia...

      Elimina
  2. Un aplaudiment per la iniciativa, i més fort encara els personatges que apareixen al video. Aplaudiment i reconeixement.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qui no estigui convençut de la importància que el català sigui la llengua comuna per als catalans, té un problema de supremacisme lingüístic...

      Elimina