"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 19 de gener del 2019

500 Polònia!!!


Ahir, extraordinàriament, degut al partit de futbol del Barça el dijous, es va emetre el capítol 500 del programa de sàtira política Polònia. Té molt de mèrit, i més en els temps que corren de canvis de programació constants, que un programa aguanti a la graella tant de temps. Potser el fet que l'actualitat política a casa nostra sigui un tema tan sensible, afavoreix la fita. En tot cas s'ha de reconèixer als productors del programa (la productora Minoria Absoluta del Toni Soler) la seva capacitat de reciclatge i innovació; la capacitat de trobar actors que es reinventin i la dels guionistes per aconseguir fer humor de temes, en ocasions, dramàtics.

Per molts anys Polònia!

4 comentaris:

  1. Els he gaudit tots 500 des del primer episodi. I espero seguir-ho fent a partir del 501.

    ResponElimina
  2. I jo espero que tu arribis a gaudir del Polònia 2.000 com a mínim!!!

    ResponElimina
  3. L'humor, la sensibilitat, generalment el bon gust. Han fet un producte molt ben fet i que ha anat evolucionant amb el temps. Fa gràcia perquè, com tot, té els seus detractors, em pregunto per què hi ha gent que està constantment enfadada amb el món. Allà reparteixen per tothom i posen en ridícul a qui toqui cada setmana. De vegades et toca de prop i ho has d'acceptar amb esportivitat, encara que riure d'un mateix és d'allò més sa i sovint em fa molta gràcia quan ridiculitzen els meus. És treure l'essència dels personatges i les situacions i ensenyar-les des del prisma de l'humor, sovint molt fi, tiren poc d'humor barroer. I amb l'humor diuen molt clarament algunes coses que no es poden dir en els programes informatius, en un moment en que la llibertat d'expressió està clarament amenaçada, això és molt d'agrair.

    Aquest programa 500 va tenir un parell de gags boníssims, el dels presidents cantant i fent un bon resum, i l'altre de 'on he vist jo una cosa semblant a aquesta...'. Gran programa per una xifra tan rodona.

    ResponElimina
  4. El cert és que tenen gags molt divertits i altres que no em fan gaire gràcia. Ja et vaig comentar que algun gag musical em provoca una mica de vergonya aliena, però al cap i a la fi fan un producte que vol ser massiu i has de fer un humor blanc que no molesti massa. Jo sóc més de l'humor de l'Està Passant, sobretot del Jair que és molt destraler i tira cap al meu gust ideològic.

    ResponElimina