"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 8 de gener del 2019

L'activitat física al segle 21.























Quan jo era petit, hi havia diverses possibilitats de fer pràctica esportiva, ja fos en gimnasos, clubs varis o entitats esportives, o bé a l'aire lliure. Als gimnasos, bàsicament s'hi podia fer o bé gimnàstica sueca, o bé gimnàstica esportiva, o fins i tot peses. Anys més tard va aparèixer una nova disciplina que combinava la gimnàstica sueca amb la música i el ball que van anomenar "aeròbic". Encara recordo les sessions televisives de l'Eva Nasarre a TVE...

Al segle 21 però quan hom vol començar a posar-se en forma, o vol tornar a fer pràctica esportiva després d'un temps d'inactivitat, necessita fer una formació prèvia per conèixer totes les disciplines que han anat sorgint en els darrers anys. A un menor de trenta anys no li parlis d'aeròbic o gimnàstica sueca, perquè molt probablement no sabrà de què li parles.

Ara un bon gimnàs o un club modern ha d'oferir body pump, zumba, spinning, crossfit, ballet fit, aquagym, bungee workout, ioga aeri, body combat, capoeira, striding, cycling, urban ioga, aquaròbic, pilates, dinamic board, ioga dinàmic, hatcha ioga, cross syngy, body balance, sh'bam, jiu jitsu...

Vaja, que em sembla que necessitaré alguna vida més per poder practicar totes aquestes disciplines amb una mica de rigor i progressió. Mentrestant continuaré amb les meves sessions de piscina i anant amb la bicicleta i a caminar per la muntanya de tant en tant.

3 comentaris:

  1. Em quedo amb les dues darreres que cites: bicicleta i aminades per la muntanya. I a l'estiu banys al mar (si pot ser de Blanes en amunt)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sóc una persona gaire amant del mar. A banda que em queda lluny de casa, no ho acabo de veure clar això de nedar amb onades...

      Elimina
  2. Ja ho saps, quan el producte ja no ven, canvia-li el nom i fes-ne propaganda com si fos una cosa nova. Saps què, jo tinc una bici estàtica a casa i sóc la mar de feliç. Especialment perquè mentre pedalo puc llegir. Ah, i si m'acosto al gimnàs, amb invitacions de la meva companya, sempre acabo fent una estona de bici i també m'emporto el llibre. Que es fotin els 'musculitos'.

    ResponElimina