"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimecres, 20 d’abril del 2022

El "temasu" del dimecres. Celtas Cortos - "20 de Abril del 90":

 

A finals del 1991 el grup vallisoletà Celtas Cortos publicava el seu tercer àlbum d'estudi, que els va llançar definitivament a la fama. "Cuéntame un cuento" on s'incloïa aquest tema tan popular i reconeixible, Fa 3 anys, 28 anys després de la publicació de l'àlbum, i coincidint amb la mateixa data del títol de la cançó, es va publicar a les xarxes el videoclip oficial.

7 comentaris:

  1. Justament aquest àlbum és l'únic que tenia dels Celtas Cortos, en una cinta de cassette.
    Va coincidir que per aquella època vaig passar una nit a la "Cabanya del Turmo" de la vall d'Estós, prop de Benasc i em creia que era una coincidència.
    Més endavant vaig saber que no era una coincidència sinó que la cançó es refereix a aquesta cabana. Estic content (malgrat que era una ruïna) d'haver passat part d'una nit en aquella cabana. Dic part d'una nit perquè se sentien molts sorolls i com que només érem dos vam marxar a les fosques i de matinada.
    Però això és una altra història...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Haha, ara m'has deixat encuriosit. A quina mena de sorolls et refereixes??

      Elimina
    2. Estàvem sols un company i jo que anàvem fent travessa, a l'any 1974. Un bidó vell va fer un "boing" com si algú li hagués donat un cop. Sorolls de trepitjades, de coses que queien... érem dos i tots dos ho escoltàvem, no eren imaginacions meves. De sobte vam sentir un altre soroll molt fort i vam plegar els sacs i vam fotre el camp. Vam preferir fer bivac un parell de quilòmetres més avall. Aleshores van venir les vaques amb les esquelles i per sort vam trobar una cabana amb altell i finalment ens vam posar a dormir quuan faltava poc per a que es fes de dia.

      Elimina
  2. Com diu la cançó "y los que hay, han cambiado", i tant!.

    Bona tarda, Risto.

    ResponElimina
  3. A la nostra generació ens és impossible pensar en aquesta data i que no ens vingui la cançó al cap. Tot un himne. A més, per mi va ser molt especial aquesta cançó, en el seu moment. Em porta records que he intentat enterrar.

    He mirat el vídeo, no l'havia vist, o no en tenia consciència. Està molt bé que se li hagi fet justícia a aquest tema.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La música ens porta records, però no tenen perquè ser positius. Algunes cançons ens porten mals records. En tot cas, si t'agradava aleshores, t'ha de continuar agradant més enllà dels records que et porti.

      Elimina