"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 24 de febrer del 2023

Dimecres de sardines.

 


Si m'haguessin dit fa vint anys que algun dia gaudiria de valent menjant sardines a la brasa, amb pa amb tomàquet i vi negres, hagués dit que seria impossible. Fins no fa tants anys les sardines no m'agradaven gaire, i no podia suportar les espines petitones. Però ja veieu que la gent (i els gustos) canvia i cada cop m'agrada més menjar sardines d'aquesta manera. I, evidentment, el final del carnaval és un moment ineludible i tradicional. El dimecres de cendra, o dia de la sardina, es converteix en tradició. I m'encanta.

3 comentaris:

  1. A Sants, a la plaça Bonet i Muixí, que com a minyó coneixes bé, també en vam fer de sardines a la brasa, mentre cremaven el ninot del rei del Carnestoltes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A Terrassa es fa un gran acte el dimecres de cendra, al Parc de Vallparadís actualment, i s'acaba amb una sardinada popular també. Hi he anat un bon grapat d'anys.

      Elimina
  2. No m'han fet molta gràcia mai, però de tant en tant en menjo qualcuna.

    Bon vespre, Risto.

    ResponElimina