"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 28 de maig del 2011

Carmen Chacón: La nena pija més llesta de la classe.


Gran actuació teatral de la ministra Chacón l'altre dia per anunciar, amb emoció continguda, que es retirava de la cursa pel lideraratge del "nou" projecte socialista espanyol de cara a les eleccions generals del proper any. Zapatero es retira (o el fan retirar) per no enfonsar del tot el socialisme a l'estat i algú ha d'agafar les regnes del partit en aquests moments tan complicats i adversos. La ministra de defensa estava a la majoria d'enquestes com a possible substituta de ZP i candidata a disputar-li el lideratge del partit al ministre Rubalcaba en un procés de primàries.

Però la Chacón ha estat la més llesta de la classe, i ha donat un pas enrera en el moment oportú, per poder donar un parell de passes endavant d'aquí uns anyets. Sap que el més probable és que el PSOE pateixi un important daltabaix en les properes eleccions generals, i que, es presenti qui es presenti com a número u socialista, té tots els números per fotre's una hòstia considerable. Sap que els temps que corren no són favorables al seu partit, i que li convé esperar millors temps per presentar-se amb opcions reals de triomf. 

Rubalcaba no pot esperar. Ja té una edat el senyor aquest, i sap que el seu moment és ara o mai. Li diuen que la seva popularitat és alta i que la seva imatge és de les més ben valorades dins de les files socialistes i en general, degut bàsicament a la seva feina en la lluita anti-terrorista (això sempre es valora molt bé a les espanyes) i com a portaveu del govern, molt lloat, sobretot, per part d'alguns mitjans de comunicació afins. Pobret, fa pena i tot aquest paio. Només pensar en la cara que li pot quedar l'endemà de les eleccions generals quan el cridin al despatx i li diguin que potser hauria d'anar pensant en donar pas a gent amb més possibilitats i noves idees... eh, Carmen?

Jo espero que aquesta gest de la Chacón sigui realment una estratègia per aplanar-se el camí en les seves aspiracions a presidir el govern de l'Estat, i que no se li acudeixi plantejar-se liderar prèviament el nou projecte socialista a Catalunya... pel bé de la nostra Nació i dels socialistes catalans i catalanistes, el millor que pot fer la Chacón es quedar-se molts anys a Madrid. Vaja, si fos possible, la resta de la vida.

divendres, 27 de maig del 2011

Desallotjament Indignats Plaça Catalunya.


Molt il·lustratives les imatges d'aquest matí del desallotjament de l'acampada d'Indignats a la Plaça Catalunya de Barcelona. A partir d'ara, ja sabem com actuarà la policia catalana sota les ordres del Conseller d'Interior Felip Puig. Màniga ampla pels cossos policials per reprimir i estomacar a la ciutadania quan ho convinguin (necessari o no). Les imatges són esgarrifoses i suposo que augmentarà la indignació general de la gent. A mi, només de veure-les em venen ganes de començar a insultar a algun dirigent polític i fins i tot alguna cosa més que insultar-lo... Calia aquesta força desproporcionada contra una resistència pacífica i sota control?

Em pregunto quin tipus de persona s'amaga al darrera dels cascos i armadures d'aquests fills de puta. Si a mi em demanen que comenci a carregar, colpejar i ferir a ciutadans indefensos i pacífics, deixo la porra i l'uniforme, i me'n vaig cap a casa. Molt millor qualsevol altre feina: Traficant, prostituta, polític, o jutge. Qualsevol abans que represor oficial.

Vist el vist, la imatge del Conseller Felip Puig que ens mostren els del "Polònia" queda un xic ensucrada. A partir d'avui ja tenen nous arguments per parodiar-lo. Potser un bigotet a lo "Hitler" o estil "Stalin" quedaria més convincent.

dijous, 26 de maig del 2011

Che pibe, a la puta calle!!


Un cop finalitzada la lliga de futbol, els diferents equips comencen a encarar la propera temporada i anuncien fitxatges, traspasos, retirades, dimissions i destitucions. Un dels més actius a dia d'avui és el Real Madrid que en pocs dies ha anunciat l'adquisició d'un parell o tres de nous jugadors, l'interès per alguns altres, i que ahir, en boca del seu màxim dirigent, el totpoderós Florentino Pérez, va anunciar la destitució del director esportiu del club els darrers anys, el rapsoda, l'intel·lectual, el "gentleman", el poeta, l'argentí Jorge Valdano.

Finalment, doncs, s'imposa la nova línia Mourinhista al club blanc, i el president cedeix tots els poders en l'entrenador portuguès que es treu un pes de sobre amb la destitució de Valdano, i veu com el president referma les seves tesis conspiratives i la seva tàctica victimista i d'atac constant contra tots els seus "enemics": col·lectiu arbitral, UEFA, FEF, entrenadors que es deixen guanyar contra el Barça, metges que ajuden a dopar al Barça, metges que treballen contra el Madrid, cadenes televisives que decideixen el calendari de partits, l'UNICEF...

Això ja no hi ha qui ho pari, i té tota la pinta d'acabar com el rosari de l'Aurora. A partir d'ara al bo del Mourinho se li acumula una pressió extra. Té poders absoluts al club blanc, però això implicarà unes exigències superiors a les que ha tingut aquesta temporada. No crec que el proper curs els seguidors blancs es conformin amb excuses victimistes si el seu equip no aconsegueix els títols desitjats (lliga i champions). I potser també li reclamaran bon futbol i golejades (com han estat fent aquest darrer tram de temporada).

El més trist del cas Valdano, és que aquest senyor hagi estat fent el joc a Mourinho amb algunes declaracions en la línia del discurs oficial, i que no hagi dimitit abans de ser cessat si veia que li estaven fent el llit. O potser ha preferit esperar a que el fessin fora per poder cobrar l'indemnització corresponent. En tot cas, trist paper.

Després d'aquesta notícia bomba de final de temporada, ja esperem amb candaletes la notícia del/s fitxatge/s "gal·làctic/s" blancs per la propera temporada. Comença a sonar amb força el nom de l'argentí Kun Agüero, i "cuando el rio suena, agua lleva", però del Madrid i del seu president totpoderós i multimilionari, es pot esperar qualsevol cosa. Apostem?: Roney? Cesc? Drogba? Ibraimovich?

dimecres, 25 de maig del 2011

dimarts, 24 de maig del 2011

El meu candidat.


Avui finalitza la votació pel concurs del "català de l'any" organitzat pel diari psoeista "El Periódico de Cataluña" amb la presència de tres finalistes: Emili Teixidor (escriptor veterà popularitzat gràcies a la novel·la "Pa Negre"), Joan Pere Barret (metge cirugià, que va realitzar el primer transplantament de cara complet), i un altre que em sembla que està relacionat amb el món dels castells, però que a mi no em representa en absolut...

Acabo de votar per l'Emili Teixidor i espero que tots els que encara estigueu a temps de fer-ho, ho feu aquí, si és que encara no ho heu fet. Us donaré unes quantes raons per fer-ho:

- l'Emili Teixidor és un escriptor de llarga trajectòria i és mereix aquest reconeixement.

- "Pa Negre" és una novel·la de capcelera de les lletres catalanes.

- L'obra d'aquest escriptor engrandeix la nostra llengua i cultura.

- Hem de començar la campanya "Pa'l Negre".

- Ens estalviarem haver d'empassar-nos hores de promoció als mitjans d'una colla castellera que no representa els millors valors del món casteller.

- Perquè ens agrada més l'estrella Damm de tota la vida que la Heinecken (que a més no és catalana).

- Per donar pel sac a tota la colla de periodistes llepaculs que estan desitjant quota de pantalla televisiva per engrandir el seu ego.

dilluns, 23 de maig del 2011

Trista jornada electoral.

 
Escric aquestes ratlles encara en estat de xoc, després de seguir  en directe per la televisió l'escrutini dels vots de les eleccions municipals de Catalunya. Dels resultats a nivell estatal no em vull fer mala sang, ja que trobo lògic l'avanç del PP i el retrocés socialista, degut a la situació de crisi. Tampoc m'importa gaire qui governi al país veí, tot i que quan governa el PP, creix l'independentisme a casa nostra.

Els resultats finals a Catalunya em porten a una sèrie de conclusions bastant dramàtiques:

- Avui a Catalunya han votat poc més de la meitat dels ciutadans amb dret a fer-ho (a l'altre meitat li importa una merda aquest país i la seva ciutat o poble, o estan tan indignats que prefereixen no votar i deixar que decideixi l'altre meitat dels catalans que sí que voten...).

- Avui Catalunya és un país més de dretes (pugen CIU i el PP).

- Avui Catalunya és un país més espanyolista, o s'aclareix el percentatge de catalans que se senten més espanyols que catalans (puja el PP).

- Avui Catalunya és més xenòfoba (puja PxC).

- Avui Catalunya és menys plural (creix la diferència entre els "grans" partits i els "minoritaris").

Els aspectes "positius" d'aquestes eleccions:
- Avui Catalunya ha castigat als "botiflers" socialistes.

- Avui Catalunya ha castigat als independentistes que han pactat amb "botiflers" (esperem que aprendran la lliçó).

- Avui sabem que hi ha un bon grapat d'antics votants socialistes que són espanyolistes i que es troben ben comodes votant al Partit Popular o d'altres agrupacions més radicals.

- Avui sabem amb major rotunditat, que la divisió de l'independentisme és un llast per la causa.

- Continuen creixent les CUP (l'esquerra independentista més semblant a un partit d'esquerres i independentista)

diumenge, 22 de maig del 2011

Indignats? Sí però no tants.



Aquests dies d'acampades, "tweets", assemblees, i indignacions vàries (a veure si ens comencem a aclarir  una mica i fixem uns objectius prioritaris pel canvi real), són propicis per la reflexió i l'anàlisi. La queixa i la protesta no estan mai de més, i encara menys en els temps que corren, però cal tenir present que per poder fer una revolució es necessària la complicitat d'una majoria social que recolzi la causa, i de moment, després d'uns quants dies de revolta, sembla que en general, la gran majoria dels ciutadans no estan tan indignats com molts desitjaríem. Si en un país de 7 milions i pico d'habitants, només s'aconsegueix mobilitzar a uns 10.000, alguna cosa falla.

Un dels mecanismes que tenim els ciutadans a dia d'avui per mostrar la nostra indignació amb els governants, tot i no ser l'idoni amb tota probabilitat, és el fet d'anar a votar cada cert temps. Avui tenim una oportunitat de demostrar quant indignats estem amb els polítics. Molt al meu pesar, em sembla a mi que tota la indignació d'uns quants es veurà esmorteïda a les urnes quan surtin els resultats a la llum. Com sempre, la gent votarà més del mateix (PSOE, PP, CIU...) i d'aquesta manera donaran la raó als que defensen que tot continuï igual.

Realment, està la cosa tan malament com per indignar-nos tant? Crec que la gran majoria de ciutadans creu que no. Només cal analitzar una miqueta la situació per veure que no estem tan malament(!): surts el cap de setmana i les discoteques estan plenes de jovent consumint i ballant alegrement; més de 25.000 persones viatjaran fins a Londres a veure un partit de futbol i es gastaran prop de 1000 euros en un sol dia; milers i milers de persones van el cap de setmana a l'apartament de la platja o a les pistes d'esquí al Pirineu; les botigues de moda no deixen de vendre i estan sempre plenes a vessar; tothom té mòbil, ordinador portàtil, Iphone, Mp3, etc.; els bars s'omplen cada cap de setmana amb els partits del Barça; tenim la Formula 1, al Rafa Nadal, a l'Alonso, als campions del món de futbol, al Gasol; ens podem passar mitja vida a l'universitat amb les despeses pagades i disfrutant la vida; hi ha més aturats que mai, però no els falta un plat a taula i un llitet a casa dels papes; tenim més canals de televisió que mai i ens passem hores i hores entretinguts davant de la tele; i ara també l'internet...

Es viable la lluita contra el sistema en els temps que corren? Em sembla que ens ho hem fet, tots plegats, bastant complicat. Per desidia, per submissió, per educació, per dependència, per manca de criteri, per incopetència o incapacitat, i per moltes més raons, ho tenim molt magre per girar aquesta situació. Ens hem acostumat a obeïr, consumir, acceptar, dependre, creure, i ara no som capaços de fer front a aquesta situació.