"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 28 de juliol del 2014

Nicaragua - Dia 7 - Ometepe.

Com deia aquell: es dura la vida de l'estiuejant.

Avui m'he dedicat a fer una mica el gandul, i solament he sortit del lloc on estic allotjat per anar a fer un volt amb bici d'un parell d'horetes, que no es poca cosa amb els camins empedrats que hi ha per aquí. He arribat fins a San Ramon, on hi ha un centre biològic i des d'on es comença la ruta per anar fins la cascada de San Ramon, una caminada (o a cavall) d'un parell d'horetes que tinc ganes de fer.

Entre San Ramon i Merida.

Es agradable tot i les dificultats del camí anar-te creuant amb els locals per la pista (treballadors, escolars amb els seus uniformes típics, algun turista despistat...) i animals de tot tipus lliures (vaques, porcs, gallines, gossos...).


Com que hi ha molts llocs amb platges pots parar a refrescar-te en qualsevol moment, i trobar-te a dones netejant la roba a la vora de l'aigua, o animalets com el de la foto.

A prop de l'escola a Merida.

La resta de la tarda me l'he passat mandrejant a l'hostal. M'he acabat el llibre Victus de l'Albert Sànchez Pinyol, i ja he començat Pedra de Tartera, de la Maria Barbal. Entre lectures, internet, musica, i alguna escapadeta a la caleta de l'hostal se m'ha anat passant la jornada. Pel vespre he pogut xerrar una estona amb el Jacinto, el propietari del lloc, quan ha marxat la llum per uns moments. Hem parlat de política, del mon de la parella, d'empreses elèctriques de les diferents visions i valors de la societat on jo vinc i la d'ells... Vaja, una interessant tertúlia que ha matat el Jacinto per acabar de veure la pel·lícula d'arts marcials que estava veient amb el seu fill/ajudant? mut.

En que s'assembla una escola d'aquí amb una d'allà?

L'apagada elèctrica també m'ha servit per tornar a veure cuques de llum (ja veus tu quina cosa), cosa que no recordo el temps que feia que no en veia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada