"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 6 de novembre del 2018

Sempre lluitar. Mai defallir.


Joia en forma de vídeo d'un cadell d'ós en una travessa amb la mare (o el pare) per una vessant molt vertical d'una muntanya nevada. Es pot observar les dificultats per al cadell per grimpar fins a la cresta i com malgrat els esforços, perd metres una vegada i una altra, però tot i així no defalleix i no deixa de lluitar fins a aconseguir-ho, davant de l'atenta mirada del/de la progenitor/a. Magnífica moralitat per als independentistes catalans.

4 comentaris:

  1. Si, tot sovint els animals ens donen lliçons de vida.

    ResponElimina
  2. Vaig veure aquest vídeo i el primer cop em va entendrir molt. Després vaig llegir una opinió que em sembla molt encertada. Sovint veiem vídeos d'animals actuant de manera estranya, graciosa o sorprenent. Sol ser per por, perquè els estan gravant, i qui ho està fent els espanta, encara que sigui voluntàriament. A aquests ossos els gravava un dron, els estava assetjant. Si no fos així, probablement la mare ós no hauria pres aquest camí tan difícil, que una mica més i acaba també amb la seva vida. Els animals no són ximples, solen saber per on han de passar o no. Així que de cara als humans ens ho podem prendre com una lliçó de vida, però per culpa nostra van estar a punt de perdre la vida dos animals espectaculars. Si així hagués estat el vídeo no hauria transcendit...

    ResponElimina
  3. Doncs posats a conèixer el món animal (no tinc clar si cal o no) millor els vídeos que els zoos, i que les visites turístiques a parcs naturals que encara els estressen més. Potser no caldria apropar tant les càmeres, però estic segur que posats a triar, els animals preferirien viure al seu entorn sense gaire presència humana i haver de suportar algunes càmeres de tant en tant.

    ResponElimina