"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 1 de juliol del 2024

Festa Major de Terrassa, amb més pena que glòria.

 

Ja han passat els dies "forts" de la Festa Major de la meva ciutat, Terrassa, i he de reconèixer que cada any que passa la trobo més fluixa. Afortunadament ja no tinc aquella edat que voldries festa les 24 h. del dia, i he vist tants concerts que ja no tinc aquella fal·lera per escoltar noves o velles propostes, però de la festa major d'enguany se salven ben poques actuacions. Un altre qüestió són les ubicacions nefastes d'alguns dels principals escenaris, bé perquè estiguin allunyats del centre de la ciutat, o bé perquè no tinguin les dimensions adequades per segons quins concerts (ja sigui per massa petit o el contrari). Els horaris també n'hi ha per fer-s'ho mirar: com pot ser que un divendres a la 1:20 ja no hi hagi més música en directe a la Plaça Vella, centre neuràlgic? O que diumenge hagis d'esperar fins la 1:00 per poder ballar una mica amb una orquestra de versions al mateix indret?

Pel que fa als grups programats enguany, la veritat és que força lamentable en general: Stay Homas, The Tyets, Figa Flawas, La Hungara, Chenoa, etc.. De fet, només he anat a veure un concert en tota la festa major, i he de reconèixer que em van decebre força: els The Gramophone Allstars, que van tocar a la Plaça Vella, només una hora i vint minuts, i un repertori que animava poc al ball.

Per altra banda, vull destacar l'accelerada castellanització de molts escenaris d'iniciativa privada i col·laboració pública com el de la Plaça Didó, o el del Vapor Ventalló, tanmateix ben cèntrics. Aquests escenaris aposten principalment per bandes que canten en castellà. Fins i tot a l'escenari més català de la festa, l'espai La Taifa, la majoria de cançons enllaunades que va punxar el Pd del divendres eren en castellà i d'estils musicals súper comercials!! Patètic!

Els preus de les begudes el marquen els bars dels diferents espais de la festa, ja que no hi ha barres oficials, i això fa que cobrin preus d'escàndol. Aquests sí que fan l'agost! 

Si l'any vinent continua la tendència, em plantejaré seriosament escampar la boira i aprofitar millor el temps.

1 comentari:

  1. Per una part t'entenc i per l'altra... Vull dir, jo que sóc veïna d'un centre on cada dia sembla festa, que et puc dir d'acabar les actuacions a les tantes, doncs no em sembla bé. L'any passat per les festes del meu poble eren les cinc del matí, quan cansada del tremolor dels vidres i de no poder dormir, ni llegir, ni fins i tot poder posar la tele perquè, pel soroll que s'escoltava, l'havia de posar a tot volum i no era pla, vaig cridar a la policia local i em van dir "Señora, tienen permiso del alcalde hasta las seis" i li vaig dir "doncs, dígues-li al batlle que està convidat a dormir un cap de setmana a casa"...
    Sé que sóc gran, però també que aquestes coses s'haurien de fer a les afores del poble, per no molestar precisament a la gent gran. I això va ser per les festes, però totes les setmanes de l'any tinc la banda municipal que assaja i quan no són ells, un grup de sevillanes i sinó una actuació. Ja no tinc edat per tanta festa!!!

    Bona tarda, Risto.

    ResponElimina