"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 8 d’octubre del 2013

Els mestres d'abans eren millors o pitjors que els d'ara?



L'OCDE acaba de fer públic un informe d'avaluació de competències d'adults on queda ben clar que els espanyols estan a la cua pel que fa a nivell matemàtic i de comprensió lectora. Donat que aquest estudi s'ha realitzat amb adults de 16 a 65 anys, arribo a la conclusió que qualsevol temps passat va ser pitjor (si més no educativament parlant).

Ara que està tan de moda criticar als mestres pels pobres resultats dels estudiants en les proves de competències de l'OCDE (les famoses proves PISA), aquest nou informe de competències d'adults ens ve a dir que els antics estudiants sortien pitjor preparats (si cap) que els actuals, ni que sigui per comparació amb la resta dels països avaluats.

Ja hi ha qui ha aprofitat el nou informe per a criticar la ineficàcia de passades lleis educatives (LOGSE, LOE, LOLI...)  i justificar la necessitat de les actuals (LEC i LOMCE). Tanmateix, és de suposar que tots i cadascun dels ministres o consellers que han decidit modificar les lleis educatives, creien que les seves modificacions portarien l'excel·lència o, si més no, la millora educativa. Sembla ser però, que no acaben de sortir-se'n.

Potser ja va sent hora que ens plantegem perquè cap de les lleis educatives fins ara aplicades ha aconseguit que els estudiants espanyols (i catalans, tot i que en menor mesura) es posin al nivell de la resta d'Europa. Al meu entendre, malgrat els constants canvis de lleis el sistema educatiu no ha canviat pas gaire en els darrers 50 anys o més. I al meu parer, aquí està la clau de tots els mals. No són les lleis (que també), és el sistema el que no funciona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada