"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 21 de juny del 2019

Menteix, que alguna cosa queda.
























El passat dimarts va transcendir una notícia als mitjans espanyols i espanyolistes sobre una presumpta agressió d'una mestra de Terrassa a una seva alumna. Segons la notícia, el motiu de l'agressió havia estat la negativa de la mestra a que l'alumna dibuixés una bandera espanyola i un "Viva España" a la portada de l'àlbum de fi de curs. S'explicava, a més, que la mestra havia agafat per la samarreta a l'alumna i l'havia fet caure de la cadira a terra i posteriorment l'havia agafat pel coll per treure-la de l'aula. Fins i tot apareixia un informe mèdic de la visita a urgències de l'alumna. Un informe, per cert, força sospitós d'haver estat manipulat.

Fa temps que l'unionisme ultraespanyolista centra part dels seus esforços a atacar els fonaments de l'escola catalana, que veuen com un motor de l'auge de l'independentisme, a base d'adoctrinar l'alumnat en les tesis independentistes. El cas de la mestra de Terrassa no és un fet aïllat en la croada de l'unionisme radical contra l'escola catalana. Hi ha un grapat de casos oberts que han arribat fins i tot a instàncies judicials per presumptes adoctrinaments o humiliacions/vexacions per motius ideològics. Clarament, el seu objectiu és desacreditar públicament el model d'escola catalana per aconseguir que les autoritats espanyoles acabin aplicant un nou 155 per tal de controlar-la i espanyolitzar-la.

No podem tolerar més atacs a la nostra escola. Cal actuar des de l'administració per protegir i defensar els i les mestres amb fermesa dels atacs de l'ultraespanyolisme.

No passaran!