Sempre encertat el doctor González. Jo encara hi afegiria que els nens tenen el deure d'avorrir-se. Només així podran desenvolupar les habilitats necessàries per sortir de l'avorriment. Article publicat al Criatures de l'Ara d'avui dissabte. 
Diuen que els records que es 
mantenen més llargament a la nostra memòria són els que van associats a 
una emoció més intensa. Recordem dies feliços, dies tristos, grans 
il·lusions i grans decepcions... i, en canvi, oblidem els dies normals.
 Si això és així, ¿per què alguns dels records més clars de la meva 
infantesa són hores de solemne avorriment? Observar durant hores les 
aventures d’un gat a l’altra banda del carrer. Seguir les gotes de pluja
 que baixen pel vidre, com s’aturen, es desvien, conflueixen, 
s’acceleren... Sentir el soroll del vent sacsejant els arbres. Estudiar 
el caminar de la gent pel carrer. (¿Us heu fixat que, en creuar un 
carrer, per pujar a la vorera o baixar-ne, la gent sempre trepitja la 
vorada?)
 La meva mare es creia de vegades en 
l’obligació de dir-me “No estiguis aquí plantat sense fer res!”, però no
 hi posava gaire entusiasme. No s’havien inventat els esplais ni les 
activitats extraescolars; els diaris no tenien una secció sobre “què fer
 amb els nens”, i la televisió en blanc i negre, quan va arribar, estava
 molt estrictament limitada, perquè els pares sabien que “no és bo mirar
 tant la tele”. I, en tot cas, sempre podies obrir un llibre i fer com 
que llegies o estudiaves, quiet sense fer res, amb el cap a tres quarts 
de quinze. Els llibres permeten la pausa, l’abstracció, somiar despert; 
al contrari que els videojocs, que t’obliguen a estar pendent de la 
pantalla tota l’estona o ja t’han matat, o del mòbil, que t’enganxa amb 
el seu sistema de recompensa immediata (la ratlleta que es converteix en
 dues ratlletes que es tornen blaves, el bip! quan arriba un missatge, 
els “m’agrada”...). 
 I és així com els nens teníem 
temps de sobres per avorrir-nos. Per observar els fets quotidians i 
reflexionar-hi. Per imaginar-nos convertits en protagonistes del llibre 
que estàvem llegint o de la pel·lícula que havíem vist, i per imaginar 
noves aventures, mai llegides ni vistes. Per planejar nous jocs i noves 
activitats, i de vegades començar-les, i fins i tot acabar-les, i no 
queixar-nos del resultat perquè era nostre, la nostra idea i el nostre 
resultat. Per anar a buscar un llibre i llegir sense esperar que ho 
digués la mare. Per pensar. Sense adults que et volguessin distreure amb
 una successió d’activitats frenètiques. Lliures. És per això que 
recordo els dies avorrits; perquè em divertia molt.

