"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 5 d’agost del 2017

Perú dia 13: Pisac.



Avui he tornat a visitar Pisac, poble del Valle Sagrado que compta amb un dels mercats d'artesania més populars de la zona. El dia que el vaig visitar només vaig poder estar-hi uns deu minuts, així que avui he volgut conèixer millor el poble i el mercat.

Per arribar-hi he agafat un mini-bus a Cusco (3'5 soles) que en poc menys d'una hora m'hi ha portat. El poble no és gaire gran, així que en poca estona ja l'has recorregut. M'he entretingut fent fotos una bona estona i quan feia via cap a Cusco de tornada, m'he topat amb una "chichería" en un carrer poc concorregut. He sabut que era una chichería pel fet que tenia una mena de drap vermell en forma de bola a la façana, i me n'havien parlat d'aquests llocs tradicionals.

He entrat preguntant al personal present si allò era realment una chichería, i davant la resposta positiva he entrat a fer una "chicha de jora", que és la mateixa chicha fermentada, fins arribar a una graduació de 1º a 5º, depenent de la zona, i dels dies que es deixa fermentar. El beuratge em recordava en part a la sidra, pel fet de ser també una beguda que surt de la fermentació, en aquest cas de la poma.

Amb els clients del "garito" he entaulat conversa ràpidament i així, petant la xerrada, m'he quedat allà més d'una hora i mitja, temps per fer un parell de chichas i d'aprendre noves i interessants peculiaritats d'aquesta gent. M'han acomiadat al ritme de "El Cóndor Pasa" tocat amb la flauta per un dels clients, amb més voluntat que tècnica...

He dinat a Pisac mateix, un menú mariner de 15 soles, amb sopa de peix, ceviche de truita, i truita amb una salsa acompanyada per papa i arròs. Boníssim.


Figura de Pachakultec, emperador i heroi inca.



Carrer de Pisac.

Venedora al mercat de Pisac.

Caldera on es fermenta la chicha.

Alguns del clients de la chichería de Pisac.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada