"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 30 d’abril del 2021

Atac a una professora a Vidreres.

 












Nova agressió a una docent a Vidreres, a mans d'un estudiant problemàtic. Un noi de 15 anys, que tornava a l'institut després d'un període expulsat del centre, va atacar amb una navalla al colla a la professora a dins de l'aula. Els mossos el van detenir al pati del centre.

Fa poc més de sis anys moria a l'institut Joan Fuster de Barcelona, a conseqüència d'un tret de ballesta d'un estudiant de tan sols 13 anys, el jove professor Abel Martínez. 

Atacs com aquest, afortunadament, no són gaire habituals als centres educatius de Catalunya, però agressions de més baixa intensitat com ara insults, faltes de respecte, amenaces, o atacs a vehicles, són força habituals.

El cert és que la manca d'inversió educativa endèmica no facilita gens que aquests incidents es minimitzin. Les elevades ràtios d'alumnes per aula, i la impossibilitat de donar una atenció individualitzada i adequada als alumnes que més ho necessiten, són alguns dels factors (n'hi ha molt altres, evidentment) d'aquesta mena d'incidents.

Tampoc ha ajudat gens el canvi de llei educativa que va donar pas a la ESO (la LOGSE de l'any 1990) a partir del 1994. Es va allargar l'educació obligatòria fins els 16 anys, i es va ajuntar tots els alumnes en un únic model de secundària a partir dels 12 anys, obligant els que menys ganes tenien d'estudiar, o simplement volien fer alguna cosa més relacionada amb un ofici, amb els que encara en tenien. Un autèntic desgavell.

4 comentaris:

  1. La veritat és que els nois haurien d'estudiar fins els 16, però el que no es pot fer és no tenir recursos per portar una classe com cal. És complicat tenir dintre una aula més de quinze al·lots. I més complicat quan no poden rebre (per part del professorat i dels pares) una educació basada en els valors.
    Crec que hem perdut els papers tots en matèria d'educació.

    Bon divendres!
    Aferradetes.

    ResponElimina
  2. Estic d'acord que els nanos hagin d'estudira fins els 16, perquè no estiguin pel carrer a partir dels 14 o treballant... però cal que trobin allò que els motiva, i la ESO produeix l'efecte contrari en molts alumnes. I no és bo ni per a ells ni per a la resta, ni per als docents.

    ResponElimina
  3. Quan vaig escoltar la notícia em vaig espantar per la professora. Per sort les ferides no han estat greus però podrien haver estat fatals. Una navalla són paraules majors.
    Vaig fer de conserge d'institut durant 6 mesos, a 4 centres diferents: 2 de Badalona i 2 de l'Hospitalet de Llobregat i vaig comprovar que molts Joves (sobretot nois) de l'institut eren molt i molt conflictius i alguns fins i tot agressius. I estic parlant de l'any 2006. Pel que sé l'agressivitat ha augmentat molt.

    ResponElimina
  4. Doncs sembla que, efectivament, l'agressivitat va a més, i el respecte a la figura dels mestres a menys.
    Conec la realitat social de ciutats com Badalona i l'Hospitalet, i suposo que devien ser realitats dures.

    ResponElimina