"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 4 de febrer del 2014

Si això no és catalanofòbia...


Hi ha un bon grapat de catalanòfobs al País Valencià que només sentir les paraules català o Catalunya els entra urticària. És el cas del diari valencià "Levante" que no ha paït gaire bé això de que des de Catalunya s'hagi volgut reconèixer a l'ajuntament (PePero!) d'Algemesi la tasca que han vingut portant a terme des de fa un bon grapat d'anys d'agermanament dels castells i la muixeranga, convidant a colles castelleres a les festes d'Algemesí, i facilitant les visites de les dues colles locals (la Vella i la Nova) a actes aquí al Principat.

I no ens podem oblidar pas dels darrers comentaris realitzats (en castellà evidentment) pel president del govern de la Comunitat Valenciana, Alberto Fabra, al voltant de la decisió de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua de considerar el valencià el mateix que el català al seu diccionari. Fins aquí podríem arribar!

dilluns, 3 de febrer del 2014

La pujada del pi de Matadepera a vista de drone.


Espectaculars imatges captades amb un drone pel Toti Garcia, de la grimpada al pi a les festes de Sant Sebastià de Matadepera. M'ha fet gracia reconèixer a un bon minyó entre els grimpaires, el Mosu, que si no vaig errat va quedar en un meritori tercer lloc. Impressionant l'esforç dels participants per arribar fins al pernil, que enguany estava a uns 17 metres d'alçada.

diumenge, 2 de febrer del 2014

Estudies o treballes?



Barcelona (ACN).- La formació professional (FP) és la millor garantia per protegir-se contra l'atur. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi d'Inserció Laboral dels Ensenyaments Professionals del 2013, que analitza la situació laboral i formativa dels graduats el 2012 en aquests ensenyaments entre 6 i 9 mesos després d'acabar els estudis. Els graduats de FP que cerquen feina són un 16,56%, mentre que a Catalunya aquest percentatge s'eleva fins el 24,53% pel que fa a la taxa global d'aturats, i fins el 52,71% en el cas dels joves d'entre 16 i 24 anys, segons dades extretes del mateix informe. L'estudi evidencia una "revalorització" de la FP ja que, s'ha registrat un augment del nombre de graduats els darrers anys.



Llegint notícies com aquesta, es fa més necessari que mai intentar posar remei a la "titolitis" aguda que pateix la nostra societat. Tants sacrificis, tantes angoixes, tants patiments, per acabar a la cua de l'Inem amb un currículum més pompós que la casa de la Preysler.

Però, és clar, digues tu a uns pares del segle 21 que es conformin amb que el seu nen o nena sigui feliç treballant de perruquer, conserge, mecànic, o jardiner... Aquí, qui més qui menys aspira a veure als seus fills amb la toga d'advocat, en un gabinet d'arquitectes, o de professor universitari. Que per això és fill meu!! Eh! i no importa si li costa poc o molt això de l'estudi. No hi ha carrera difícil, tot depèn de les ganes que hi posis i del que t'hi dediquis...

No hi pot haver cosa més frustrant que haver-te passat vint-i-cinc o trenta anys de la teva vida tancat a l'habitació de casa estudiant per ser "alguna cosa de profit" de major, i quan arribes a gran, amb més títols i diplomes que el rei, veure com no ets capaç d'aconseguir una feina ni que sigui al Mercadona. Total, segur que sempre hi haurà algú menys preparat i capacitat que tu però amb millors contactes per trobar feina. 

Mori la falsa Meritocràcia castradora! Visca el Dret a Decidir i Construir un futur propi!


dissabte, 1 de febrer del 2014

A risc de ser considerat proetarra o directament terrorista, avui vull felicitar als diputats d'Amaiur al Congrés.



Boníssim el document registrat per Amaiur al Congrés dels diputats de Madrid amb una bateria de preguntes dirigides al govern de Rajoy, en relació a la deriva nacionalcatolicista d'alguns dels seus destacats membres, com ara l'actual Ministre d'Interior, Jorge Fernández Díaz, amb declaracions com aquesta, o la Ministra de Treball, Fátima Báñez, amb altres perles com ara aquesta.

Què deuen entendre els governants del PP per Estat aconfessional? Saben aquests dirigents populars que alguns dels seus actes els poden condemnar a l'infern etern? Es pensen que també trobaran jutges als que subornar i manipular al seu antull el dia del judici final? Realment creuen que podran enganyar al seu Déu totpoderós, omnipotent, i omnipresent? Home, que potser té molta feina arreu del món, però cec i sord no serà, no?

Davant la progressiva evangelització de la política i de la vida pública portada a terme pel govern del PP, en total comunió i sintonia amb els òrgans de poder de l'església catòlica espanyola, només ens queda recordar (amb enyorança) aquells vells càntics de l'època de la República, que deien així: 

"Si los curas y frailes supieran

la paliza que les van a dar,

subirían al coro cantando:

"Libertad, libertad, libertad!"

dimecres, 29 de gener del 2014

El "temazo" del dimecres. Pirat's Sound Sistema - "La lluita"

La lluita ens dona el que el poder ens pren...

Diuen que demà se celebra el dia escolar de la pau i la no-violència. Què maco! Recordarem a Gandhi i a l'abella Maia, i els tornarem a insistir en que no s'han de pegar ni insultar, que les coses es poden resoldre d'una manera més civilitzada (normalment).

No sé si a Ucraïna celebren aquesta jornada amb les mateixes consignes que per aquí. O si a Palestina, Síria, Mali, Sudan, Tailàndia, Congo, Iraq, Sàhara Occidental, Txetxènia, etc., ho celebren amb igual convenciment...

Els jueus a l'Alemanya nazi també creien en la no-violència??

dimarts, 28 de gener del 2014

L'Abdel, un atleta manc amb grans capacitats.


El passat diumenge es va celebrar a Terrassa la 15a edició de la Mitja Marató, amb prop de 3.500 participants. Enguany vaig poder gaudir-la a prop de casa com un espectador més, ja que portava un bon grapat d'edicions fent de voluntari. Amb uns quants minyons més ens vam dedicar a animar als atletes i especialment als companys de la colla. Enguany no n'hi havia tants com en anteriors edicions en que s'havia arribat a la vintena. Potser s'estan reservant per a la temporada castellera que estem a punt d'encetar...

Em va impactar i emocionar força veure a l'atleta marroquí Abdel Ait, manc del braç dret, en la tercera posició a tres quilòmetres de l'arribada, amb un grupet de perseguidors a escassos metres que no el van poder atrapar. Quin fora de sèrie! Segur que aviat el veurem destacar als paralímpics, competint en igualtat de condicions amb atletes d'arreu.