"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 27 de març del 2022

Senyoretes i homenots. Carnaval de Torelló.

 

La passarel·la vista des del darrera.

 

 

El passat divendres vaig pujar amb una colla d'amics a Torelló, per veure i viure per segona vegada en ma vida la festa de les senyoretes i homenots, que se celebra el divendres de carnaval d'aquesta ciutat osonenca. El fet que ajornessin la celebració del carnaval un mes va fer que la jornada no fos tan freda i que més d'un(a) pogués lluir les carns sota dels vestits.

A la plaça del poble instal·len una gran passarel·la per on desfilen tot de comparses amb nois disfressats de dona i noies disfressades d'home. Cal dir que el nivell alcohòlic dels participants acostuma a ser força elevat ja que la gran majoria han arribat a la plaça després d'una rua pels carrers del poble amb música, i és clar, molt d'alcohol.

El cert és que la imatge a l'arribar és força impactant si arribes cap al tard ja que la gent va força animada i tu encara no t'has posat a to. Tanmateix, no ens va costar gaire animar-nos veien desfilar la gent, i en acabat amb el concert del grup local de versions "Bandi-dos".

Com a anècdota de la jornada, vaig perdre el mòbil per uns instants, després de fer el "kapullo" amb la comparsa guanyadora de la desfilada, cantant el campions i botant amb ells com un energúmen. Duia el mòbil a la butxaca dels pantalons i va saltar sense que me n'adonés. Tanmateix em vaig adonar al cap de res quan vaig anar cap al WC químics per pixar i vaig posar les mans a les butxaques. Vaig entrar en cert pànic per uns moments. Vaig anar ràpidament al lloc on havia estat saltant com un "jilipolles" mirant pel terra i els rostres de la gent a veure si els meus ulls implorants connectaven amb alguna bona persona que l'hagués recollit del terra. També vaig dirigir-me a un mosso que atenia algun cadàver a prop dels lavabos per preguntar-li com ho podia fer si a ells els arribava el mòbil, i em va dir que si fos així, ells el deixarien a les dependències de la policia local.

Finalment, vam tenir la pensada de trucar al meu número des del mòbil d'una amiga, i van contestar ràpidament. Una bona noia, de la que ja ens havíem fixat, i rigut, a l'arribar a la plaça per la seva original disfressa de paleta (amb mocador al cap, barba i patilles llargues) va aparèixer amb el mòbil a la mà, i en aquell moment em va fer l'home més feliç de Torelló. Em sembla que si m'hagués demanat matrimoni, hauria acceptat (i això que sóc anti).











3 comentaris:

  1. La festa va anar bé i va acabar encara millor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí Xavier, després de l'ensurt va venir l'eufòria per la recuperació inesperada.

      Elimina
  2. Sembla que tot va acabar bé, molta sort vas tenir.😉

    Bona tarda, Risto.

    ResponElimina