"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 22 de setembre del 2011

L'Squash: un esport minoritari molt divertit.

Ahir vaig tornar a jugar la partideta setmanal d'squash amb l'amic Rafa Sallès, i avui tinc les caderes més adolorides que l'esquena d'un baix després de Sant Fèlix. Tot i el dolor post-partida que em suposa, cada setmana espero amb candeletes que arribi el dia de jugar a aquest intensíssim, emocionant, i trepidant esport inventat pels anglesos fa ja un parell de segles (vaja, es podria dir que em van les activitats amb més de dos segles de vida, com els castells, l'squash, el futbol...).

Ja no recordo exactament quan vaig començar a practicar aquest esport, tot i que sí que recordo que va ser al gimnàs Olympo del carrer Col·legi (ja desaparegut) amb algun dels meus germans. Després vaig passar una bona temporada jugant amb el Llordella a l'Squash 4 del carrer de la Rasa, i ara ja deu fer més de cinc o sis anys que juguem la partideta setmanal amb el Rafa. Fins i tot tenim, des de fa tres o quatre anys, un full estadístic amb totes les partides jugades, resultats, percentatges... Haig de dir que el balanç global és força positiu per mi pel que fa al nombre de victòries, tot i que darrerament sembla que el Rafa s'està posant les piles i cada dia m'ho posa més difícil. Els que no em coneixen a fons es sorprendrien de com puc arribar a cridar i dir paraules mal sonants quan no em surten les coses i perdo. En tot cas, crec que és una bona forma de desfogar-me i alliberar tensions (vaja, tampoc gaires tensions).

Us recomano que practiqueu aquest esport. Podeu trobar material ben baratet a molts llocs, i mitja horeta de lloguer de la pista us pot costar entre 3 i 5 euros. Jo amb mitja hora ben intensa ja en tinc prou, i em sembla que el Rafa també, perquè sortim de la pista ben suats i amb el cor a tota castanya. Potser convindria prendre's algun descans més llarg entre partida i partida, però nosaltres som així de bèsties i anem a sac. També és important escalfar una mica abans de començar a jugar, ja que els moviments durant el joc són força agressius i constants.

La veritat és que aquest esport no és gaire recomanat a partir de certa edat. Suposo que per la duresa dels moviments i per la intensitat del joc (les pulsacions pugen molt en alguns moments). En tot cas, ja s'han inventat un nou joc molt similar a l'squash que s'anomena "racketball", que vindria a ser l'squash per veterans, amb pilotes més grans i ràpides que fan que no calgui córrer tant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada