"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 18 de desembre del 2012

Els prejudicis de la presidenta del parlament.

La gent de la CUP al parlament. Ni un pas enrere.


No ha trigat ni un dia la reelegida presidenta del parlament de Catalunya, la senyora Rottenmeier de Gisbert, a criticar el look dels nous parlamentaris de la CUP. Diu la presidenta que "la dignitat de la institució requereix una formalitat diferent". I em pregunto jo quina deu ser, segons la senyora de Gisbert, la formalitat necessària per poder representar als ciutadans que t'han votat. Suposo que, entre els homes, lluir corbata deu ser una formalitat molt ben valorada per aquesta senyorona. I per les dones, millor falda i jaqueta, o pantaló de pinça i abric de bisó?

Jo en canvi, cada dia que passa desconfio més d'una persona que se m'apropi amb jaqueta i corbata. I si porta un maletí penjant de la mà, ja marxo corrent. A saber de quin tipus de xoriço, especulador, corrupte es pot tractar... de fet, crec que la dignitat de la institució requeriria que alguns dels homes i dones ben elegants que seuen a les butaques del parlament, fossin jutjats i enviats a la garjola per corrupció.  Segurament, si empresonessin a més "gent ben vestida" d'aquests que defrauden milions, que són corruptes, que estafen a l'engròs, i que provoquen que hi hagi molta gent que no pot ni comprar-se roba, les coses anirien molt millor per tothom, i els prejudicis com el de la senyora de Gisbert s'acabarien.

Si jo hagués de seguir les recomanacions d'aquesta senyora, potser no podria ser mai parlamentari, doncs m'agrada vestir de xandall, i no em gasto els calés en vestits cars. I molt menys utilitzo la corbata, que trobo especialment torturadora i alienant. Potser li hauré de fer arribar els meus gustos particulars a la senyora de Gisbert, a veure si així canvia una mica el seu look antiquat i carrincló.

Suposo que a la senyora de Gispert, li molesta igual la gent mal vestida del carrer com els del parlament. És una característica de molts polítics de dretes, que confonen les formes amb el fons. Aquesta dona seria capaç de fer fora del parlament a Ghandi per portar un llençol per sobre!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada