"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 4 de febrer del 2013

Una altra de ianquis.

supermodel morrejant-se amb gordo lleig molt intel·ligent (salta a la vista, la intel·ligència)
Segons publica avui el diari Ara, una empresa nord-americana va gravar aquest anunci per passar-lo durant la mitja part de la Superbowl, la final de la lliga del rugbi nord-americà, un dels moments televisius amb més audiència global de l'any. A l'anunci apareixen aquesta supermodel, una tal Bar Refaeli, israelita, i un jove nord-americà molt intel·ligent (suposadament), però més lleig que pegar a un pare. Vaja, com les típiques pel·lícules de Disney en que la bella s'enamora de la bèstia, però sense amor, només per pasta.

Bastant immoral tot plegat, però res que sorprengui gaire tractant-se d'un país on el valor de la imatge és tant o més important que qualsevol altre virtut que es pugui atribuir a una persona. Tanmateix, els valors morals de la societat nord-americana s'han anat estenent i assumint globalment (coses del markèting, de Disney, Hollywood, Coca-Cola...). Sense anar més lluny, només cal fixar-se una mica al nostre entorn, i comprovar que ja no n'hi ha prou amb demostrar les virtuts personals professionalment parlant per aspirar a segons quines feines. Si no hi ha una cara bonica al davant, no val la pena ni presentar-se a segons quin càsting o entrevista: per ser presentadora de televisió, hostessa, núvia de futbolista, actriu...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada