"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 11 de febrer del 2014

Terrassa, 1860.


Com a terrassenc terrassenquista, i com a aficionat a la fotografia, m'ha emocionat especialment el descobriment del Rafael Aróztegui, fotògraf terrassenc i premi "terrassenc de l'any 2013", de la foto més antiga que es coneix de Terrrassa. És una imatge captada pel fotògraf galès Charles Clifford l'any 1860, i en ella es pot veure un arc davant la plaça de l'estació (l'actual Renfe), per on va creuar la reina Isabel II amb el seu seguici. La descoberta l'ha realitzat en Rafael a la Biblioteca Nacional d'Espanya, tot i que a l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona es conserva l'àlbum "Recuerdos fotográficos. Viajes de SS.MM.AA. Las Islas Baleares, Cataluña y Aragón (1860)", de Charles Clifford, on surt la foto.

Curiosament, i sense saber ni el com ni el perquè, tinc l'honor de tenir entre els seguidors del meu bloc al bo d'en Rafael.

2 comentaris:

  1. "Curiosament, i sense saber ni el com ni el perquè, tinc l'honor de tenir entre els seguidors del meu bloc al bo d'en Rafael." Home, gràcies per lo de bo. Es molt sencill, procuro seguir tots els blogs de Terrssa que diuen coses interesants.
    Ah !! gràcies per fer-te ressó de la troballa.

    ResponElimina
  2. Gràcies a tu Rafael. Un plaer conèixer-te, encara que sigui virtualment... ;-)

    ResponElimina