"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 21 d’abril del 2014

Recomanacions per Sant Jordi.


M'apunto a la moda d'intentar influir als meus lectors amb recomanacions literàries de cara a Sant Jordi. No crec que les meves recomanacions tinguin cap incidència en el resultat final de les obres més venudes de demà, diada de Sant Jordi, però és la meva (innocent) manera de lluitar contra la tirania dels mercats i dels "mass media". N'estic una mica fins als ous de rànquings de llibres, d'autors mediàtics, de premis literaris mediàtics, i de la sobreproducció de llibres que mai seran llegits.

Ah! I com a mestre, sóc totalment contrari a obligar els nens a llegir a l'escola. La lectura no s'obliga. S'encomana, s'estimula, s'aproxima... S'ha de gaudir, no patir!

- "Les desventures d'Arquímedes Cadavall". (Andreu Grau. Terrassa. 203 pàgines).

- "Wilt". (Tom Sharpe. Londres. 252 pàgines).

- "El prisionero del cielo". (Carlos Ruiz Zafón. Barcelona. 379 pàgines).

- "L'Auca del senyor Esteve". (Santiago Rusiñol. Barcelona. 154 pàgines).

- "Riña de gatos". (Eduardo Mendoza. Barcelona. 427 pàgines).

- "El jugador". (Fiódor Dostoyevski. Moscou. 252 pàgines).

- "L'Illa del tresor". (Robert L. Stevenson. Edimburg. 269 pàgines).

- "Fahrenheit 541". (Ray Bradbury. Illinois. 175 pàgines).

- "El carrer estret". (Josep Pla. Palafrugell. 241 pàgines).

- "La casa cantonera". (Sílvia Alcàntara. Puig-reig. 140 pàgines).

(És molt probable que en el passat ja hagués proposat algun llistat de lectures, i fins i tot que m'hagi repetit, però un dels avantatges de l'alzeheimer és que tornes a fer les coses amb la mateixa il·lusió que el primer cop...).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada