"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 7 de juliol del 2014

Així sí!



Hi havia expectació ahir diumenge al Raval de Montserrat per diversos motius. El principal, veure si els Minyons confirmàvem les boníssimes sensacions de la vigília (3d9f, 4d9f, 9d8, pd6) i estrenàvem els "gamma extra" aquesta temporada. I en segon lloc, comprovar si la colla convidada, és a dir, la Jove de Tarragona vindria a fer pinya en bloc amb els Minyons o si tornaria a passar com dues setmanes enrere, a Cornellà (motiu pel que vaig fer aquesta entrada en aquest mateix bloc) on ben poques camises liles van voler sumar-se al rotlle malva en l'execució del 3d9f. Estratègia? Casualitat? Cansanci? (també hi havia un tercer motiu, encara que més personal, que era comprovar si algú de la Jove vindria a trencar-me les cames o no. He d'agrair'ls-hi que no ho fessin, i als amics que hi tinc, que no deixessin de ser-ho. ;-) )

Ahir em va alegrar especialment comprovar que les tres colles vam COOPERAR (sí, sí, encara que a alguns els faci mal a la vista llegir-ho) en tots els castells que es van intentar. Tanmateix, he de reconèixer que la cosa va anar de més a menys, i vaig trobar a faltar a uns quants minyons més a la pinya del 4d8a i del pd7f dels liles. Pel que fa a la col·laboració a les nostres pinyes, un 10 per a la Jove, i un aprovat justet pels veïns de la ciutat, que tot i no anar gens sobrats de personal, no es van acostar gaires als nostres castells. I si això no ho acabo de comprendre... menys vaig entendre encara que celebressin l'actuació cantant el nom d'una altra colla... (!!!!??????).

En tot cas, personalment (repeteixo, per-so-nal-ment), no entenc, ni m'agraden, les estratègies a l'hora de fer pinya. Semblarà demagògic, però ai el dia que ens hàgim de lamentar d'un accident per no haver anat a fer pinya per no "perdre"... I si l'argument és "no facis el castell si no el pots fer amb la teva gent...", potser que deixem de fer actuacions amb més d'una colla, que es fan molt llargues i pesades, i no ajuden a millorar l'espectacle, i ens podrem ventilar una actuació en menys d'una horeta. Cadascú amb els seus, tres castells i un pilar, i cap a casa a dinar d'hora.

No negaré jo la vessant competitiva dels castells, però hi ha moltes maneres de competir, i personalment, m'agraden més les "victòries" quan he competit amb seny, cooperació, respecte, i harmonia. El hooliganisme deixem-lo pel món del futbol o de l'esport en general. Els castells seran el que els castellers d'avui en dia vulguin que siguin. Jo intentaré, ja sigui a plaça, ja sigui mitjançant les paraules, transmetre el valor de la cooperació i de la competència sana.

Per cert, crec que no dec ser l'únic a qui preocupa el tema, ja que el polèmic article on feia referència a aquest fet, ha estat visualitzat en més de 1000 ocasions. És a dir, que el debat és ben viu. Llàstima que jo no me n'assabenti de la missa la meitat, ja que molts dels comentaris que ha suscitat el meu escrit s'han fet en llocs d'internet que no segueixo. Té collons que la gent em llegeixi al meu bloc, i després critiqui (o no) les meves reflexions a una altra banda. És com si algú respongués a un article del Quim Monzó de La Vanguardia, amb una carta a l'Ara. Però, en fi, potser millor, perquè m'ha arribat a les orelles alguns dels personatges que han opinat/"rajat", i em faria molta mandra respondre'ls. Gent del passat. Ja no ens representen. Girem full.

Ah! I se m'oblidava. Ahir vam fer la millor actuació de la nostra colla, i de qualsevol, per festa major!!! Un injustament no descarregat 2d9fm, un 9d8 de postal, i un 5d9f nerviós però carregat (al juliol!). A veure si tenim el que cal tenir i ho repetim a Les Santes!! Allà veurem quan grans som els Minyons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada