"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 5 de juny del 2016

Port de la Selva - Cadaqués - Cap de Creus.

El Port de la Selva.

Jo sóc aquell que en mar advers veleja / Escapadís de l’amorós parany; / En tronc antic faig figura de tany, / M’exalta el Bell i no em corca l’enveja. (JV Foix).

És quan dormo que hi veig clar / Foll d’una dolça metzina, / Amb perles a cada mà / Visc al cor d’una petxina, / Só la font del comellar I el jaç de la salvatgina / —O la lluna que s’afina / En morir carena enllà. (JV Foix).

Cala Tamariua - Port de la Selva.
No pas l’atzar ni tampoc la impostura / Han fet del meu país la dolça terra / On visc i on pens morir. Ni el fust ni el ferre / No fan captiu a qui es dón l’aventura. (JV Foix)

Art de carrer - Cadaqués.

vaixells que ab veles i aparell s'ensorren / en un matí de maig, / illetes d'or que naixen i s'esborren / del sol al primer raig (Jacint Verdaguer).



Al cim d'un promontori que domina / les ones de la mar, / quan l'astre rei cap al ponent declina,/ me'n pujo a meditar. / Ab la claror d'aqueixa llàntia encesa / contemplo mon no-res / contemplo el mar i el cel, i llur grandesa / m'aixafa com un pes. (Jacint Verdaguer).

 

El crepuscle ha envaït / a poc a poc la badia / i l'ha omplerta d'una / llum màgica, quasi divina.  (Quima Jaume)

Església de Santa Maria - Cadaqués.

A la vida o al cor quelcom li prenen / les ones que se'n van; / si no tinc res, les ones que ara vénen, / digueu-me: què voldran? (Jacint Verdaguer).
Vista des del Cap de Creus.

Per què escriure més versos en l'arena? / Platja del mar dels cels, / quan serà que en ta pàgina serena / los escriuré ab estels? (Jacint Verdaguer)

Far del Cap de Creus.

1 comentari: