"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 14 de setembre del 2018

Polònia: "La taronja neutral".


Ahir va tornar un clàssic dels vespres del dijous a TV3, el Polònia. Em va agrada aquest gag reinterpretant una escena de la pel·lícula "La taronja mecànica". Com de costum, no em van agradar gens els gags musicals, que trobo naïfs i ridículs. Però tanmateix, tenim sort de tenir un programa de sàtira política per treure un somriure entre tanta indignació i patiment.

3 comentaris:

  1. Tinc una edat suficient per ser dels que va anar a veure l'estrena de "La taronja mecànica" al cinema. No em va agradar gaire tot i que la va dirigir Stanley Kubrick, i si algun dia l'han tornada a passar encara m'agrada menys.
    Malgrat això trobo que el gag del Polònia el van clavar.

    ResponElimina
  2. Doncs en general no estic d'acord amb això dels gags musicals, sí que solen agradar-me. El problema que tenen és la cançó, que et pot agradar més o menys, i que la versió pot ser més o menys inspirada. Si no ho és, el gag no ens agradarà, ens sembla una cançoneta absurda. Però alguns gags musicals són memorables.

    Del programa de dijous coincideixo amb tu, penso que aquest va ser el gag més ben trobat (vaig arribar tard al primer, no puc jutjar). En canvi, la cançó és de les pitjors que he vist.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tenen algun musical més aconseguit, però en general, tant al Polònia com al Crackòvia en el passat, m'han semblat una mica "cutres". Però ja ho diuen, per gustos colors.

      Elimina