"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 12 d’octubre del 2018

12 d'octubre, res a celebrar.


Avui a Espanya celebren el genocidi dels pobles llatinoamericans amb la invasió de les tropes espanyoles (castellanes) de Colom l'any 1492. Després de molts i molts anys de saquejos, violacions, tortures, repressió i evangelització, els pobles americans van anar deslliurant-se del poder espanyol i van anar esdevenint pobles lliures. Jo he visitat ja uns quants d'aquests pobles i us deixo un recull d'imatges amb persones que són els hereus d'aquells autòctons que van patir aquella invasió bàrbara.













6 comentaris:

  1. La cabra ha resultat ser un cabrit, segurament no l'únic( sóc molt fina)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cabres, cabrits, cabrons... ve a ser tot el mateix... ;-)

      Elimina
  2. Amb retard que vaig, però tots aquests pobles em sembla que sí que tenen molt a celebrar. No aquest dia precisament, sinó que al llarg del temps van anar alliberant-se del jou que va suposar el dia que es commemora el 12 d'octubre. Vaig llegir que a Amèrica cada cop se celebra menys el Columbus Day i l'estan substituint pel dia dels pobles amerindis. No sé si és cert, però espero que ho sigui.

    A mi no em van deixar treballar aquest dia, vaig demanar anar-hi, però l'empresa no va voler.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que a la República Catalana el 12 d'octubre no celebrarem res de res.

      Elimina