"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 8 de febrer del 2019

La importància de l'Educació Fïsica, la Música i l'Art a l'escola.



Extracte de la xerrada del neurocientífic català David Bueno, un dels principals referents pel que fa a l'estudi del desenvolupament de cervell relacionat amb l'aprenentatge. La neurociència ha aportat significatius descobriments els darrers anys pel que fa a les diverses formes d'aprendre dels infants, i la importància que té l'interès (emoció) a l'hora d'aprendre. Un altre important descobriment és com es desenvolupa el cervell amb activitats que fins ara, molts consideraven complementàries (com l'art, la música o l'educació física).

Sempre he pensat que l'etapa d'infantesa (fins els 12/14), és una etapa on la naturalesa dels infants demana molt exercici físic, molt joc, i molta expressió artística. En canvi, els plans d'estudi s'entesten en forçar els aprenentatges instrumentals (llegir, escriure, calcular, la lògica, continguts memorístics...) des de ben petits. Un error al meu entendre.

En aquest breu extracte de la xerrada, el David Bueno ho deixa ben clar. Tant de bo les autoritats educatives del país se l'escoltessin i li fessin un mica de cas.

2 comentaris:

  1. La meva filla és mestra de música a una escola pública. Els nens i les nenes la gaudeixen de valent mentre, com dius desenvolupen el cervell.

    ResponElimina
  2. i poden desenvolupar moltes competències de forma transversal a través de la música. Jo els faria cantar molt i escoltar molta música.

    ResponElimina