"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 1 de juliol del 2019

Recuperant tradicions en família.

El Cantinflas, el Quimet Carreras i el Ramon del Barça preparats pel ball de Nans a la sortida d'ofici.























Enguany per la Festa Major de Terrassa he tornat a portar el capgròs del Cantinflas que feia anys que no em posava. Potser set o vuit. Ja no recordo. I ho he fet, bàsicament perquè he compartit l'acte amb els meus nebots, l'Unai i l'Èlia, que s'han estrenat en aquest ball tan tradicional, i que aviat sumarà més de 40 capgrossos de l'any. Ells dos han participat de totes les jornades (divendres a la inauguració a l'ajuntament, dissabte a la cercavila, i diumenge a la sortida d'ofici), però jo només ho vaig fer ahir diumenge abans de la diada castellera.

Com a anècdota de la jornada, al ball de la Tereseta a la Plaça Vella amb els regidors del nou ajuntament, vaig anar a cercar a un company dels Minyons que ha entrat a l'equip de govern per ERC.

Quan tingui temps, parlaré de la jornada castellera, on vam fer un pas endavant amb el 4d9f c., el 2d9fm, el 3d9f i el pd8fm!!

2 comentaris:

  1. Una grandíssima actuació, ja ho vaig veure! Llàstima d'aquest 4d9f que sempre us porta més d'un problema i que us va impedir cantar el 'i tot descarregat, i tot descarregat, i tooot descarregaaaaat!' Però com que suposo que hi haurà post específic d'això més amunt (ja hi arribaré), el que m'encurioseix saber és quin va ser el capgròs de l'any! Recordo que l'any passat va ser en Rull, oi?

    ResponElimina
  2. Doncs sí Xexu, vam acabar molt satisfets amb l'actuació de Festa Major. A veure si trec temps de fer la crònica...
    L'any passat, extraordinàriament, van ser dos capgrossos, Josep Rull, a la presó, i Lluís Puig, exiliat a Bèlgica.

    ResponElimina